خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند:

شرکت‌های هلندی آماده همکاری با ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۵۶۰

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند گفت: شرکت‌های هلندی فعال در بخش‌های مختلف آماده همکاری با همتایان خود در ایران و فارس هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، هنگ کامپ که به همراه هیئتی بلند پایه از مسئولان کشور هلند به شیراز سفر کرده، شامگاه دوشنبه 20 اردیبهشت در دیدار با استاندار و مسئولان جهاد کشاورزی فارس، کشاورزی ایران و فارس را خوب ارزیابی کرد و گفت: ایران در کشاورزی کشوری موفق ارزیابی می‌شود و علی‌رغم داشتن 80 میلیون جمعیت، گندم تولیدی خود را صادر می‌کند.

هنگ کامپ، شیراز را شهری با شهرت جهانی عنوان و اضافه کرد: شهرت شیراز به خاطر وجود سعدی و حافظ در این شهر است. من زمانی که قصد سفر به این شهر را داشتم گفتند تو به شهر حافظ و سعدی می‌روی.

او همچنین با اشاره به جایگاه هلند در عرصه کشاورزی، گفت: هلند کشوری فوق‌العاده حاصلخیز و یکی از کشورهای صادرکننده محصولات کشاورزی به آمریکا و کشورهای اروپایی است.

هنگ‌ کامپ تاکید کرد که کمپانی‌ها و شرکت‌های کشاورزی در هلند بیشتر خانوادگی است، گفت: این کشور اولین صادرکننده گل در جهان است.

وی با بیان اینکه گلخانه‌های بسیاری در کشور هلند وجود دارد، گفت: 50 درصد از کشت گلخانه‌ای در هلند به گل و مابقی به سایر گیاهان و محصولات اختصاص دارد.

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند همچنین در خصوص پیشرفت‌های تکنولوژی و علمی این کشور در حوزه کشاورزی اشاره و اضافه کرد: در هلند هر یک کیلوگرم گوجه فرنگی با استفاده از یک لیتر آب تولید می‌شود حال آنکه میزان آب مصرفی برای تولید هرکیلوگرم گوجه در اکثر نقاط جهان، 50 لیتر است!

هنگ کامپ با اشاره به اینکه مسئولیت وزارت گردشگری هلند را نیز برعهده دارد، ظرفیت‌های گردشگری ایران را مطلوب توصیف و اضافه کرد: من در سفر به اصفهان تحت تاثیر این شهر قرار گرفتم و مطمئن هستم که زیبایی‌ها و داشته‌های شیراز هم مرا آنقدر تحت تاثیر قرار خواهد داد که به هموطنانم بگویم شیراز شهری زیبا است.

وزیر کشاورزی هلند همچنین علاقه و آمادگی کشورش در همکاری‌های دانشگاهی را اعلام و اضافه کرد: آشنایی با ظرفیت‌های موجود ایران و فارس، زمینه را برای ایجاد و توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز