خبرگزاری کار ایران

آیت الله سید علی اصغر دستغیب:

رفع نیاز مردم و برطرف کردن حوائج آنها از مهم‌ترین دستورات الهی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۹۵

قرآن الگوی خانواده‌های ما را زکریای نبی معرفی کرده و فرموده " یسارعون فی الخیرات " خانواده ایشان در خیرات مسابقه می‌دادند و این به معنای این است که باید در امور خیر از یکدیگر بگیریم. همانگونه که ما از خداوند در دعایمان خیر م‌ طلبیم باید خودمان نیز از خیران باشم. البته کسی که دعوت به خیر هم می‌کند طبق روایات اسلامی همانند انجام دهنده خیر پاداش می‌گیرد.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب پیش از ظهر امروز، چهارشنبه، در همایش مشارکت اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت کشور که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد با اشاره موفقیت‌های انجام شده خیرین تامین سلامت فارس گفت: حدود ۱۲ سال پیش، این حرکت به پیشنهاد جمعی از خیرین استان مطرح شد که مورد استقبال من واقع شد و موفقیت‌های خوبی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) افزود: ما این مطلب را با رهبر معظم انقلاب مطرح کردیم که مورد تایید و تشویق ایشان قرار گرفت و در نشست‌های عمومی هم به مسئولان توصیه فرمودند تا فرهنگ خیر در عرصه سلامت کشور گسترش یابد. این وعده الهی است که بنایی که پایه و اساس آن بر اساس تقوی بنا گذاشته شود، پایدار می‌شود. لذا این مجموعه امروز در کشور، موفقیت‌های قابل توجهی داشته است.

رئیس مجمع خیرین تامین سلامت فارس تصریح کرد: رفع نیاز مردم و برطرف کردن حوائج آن‌ها از مهم‌ترین دستورات الهی است و فصل زیادی از قرآن به این موضوع اختصاص پیدا کرده است. حتی بیان‌هایی داریم که چنانچه کسی پایند به نماز و عبادات اسلامی باشد، ولی نسبت به برآوردن حوائج مردم بی‌تفاوت باشد باز مورد مواخذه الهی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) که می‌فرماید: «خداوند بندگانی دارد که در رفع نیاز مردم کوشش می‌کنند و ایشان در قیامت از عذاب در امان خواهند بود»، افزودند: باید همگان دست به دست هم دهیم تا با برنامه ریزی مناسب و فعالیت‌های منظم در این حوزه، بستر حضور آحاد مردم را در این امر خیر فراهم آوریم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) خاطرنشان کرد: قرآن الگوی خانواده‌های ما را زکریای نبی معرفی کرده و فرموده «یسارعون فی الخیرات» خانواده ایشان در خیرات مسابقه می‌دادند و این به معنای این است که باید در امور خیر از یکدیگر سبقت بگیریم. همانگونه که ما از خداوند در دعایمان خیر می‌طلبیم، باید خودمان نیز از خیران باشم. البته کسی که دعوت به خیر هم می‌کند طبق روایات اسلامی همانند انجام دهنده خیر پاداش می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز