خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

آمادگی پذیرفتن وبازی دریک کارنمایش صحنه ای رادارم / هنر نمایش پویاتر و اثربخش تر از دیگر هنرهاست

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۲۹

خلاقیت مولود هنر خداوند است که زیباست و زیبایی را دوست دارد و هنر مولود خلاقیت انسان است که خداوند او را به زیور عقل و احساس آراست که با عقل و احساسش کار می کند و می آفریند، هنرمند است همو که عشق را در آفریده اش جاری می کند و زیبایی را به ارمغان می آورد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، با بیان این مطلب که تمام هنرها برادر یکدیگرند و هر یک به دیگری روشنایی می بخشند، افزود: اما هنر نمایش به دلیل جوهره اش پویاتر و اثربخش تر از دیگر هنرهاست.

به گزارش ایلنا، بهزاد مریدی که درنشستی صمیمی باابراهیم رکنی برادرشهیدوهنرمندعرصه سینما، تلوزیون وتئاتر، سخن می گفت با اشاره به ارتباط مستقیمش با هنر نمایش گفت: معتقدم نمایش در میان اهل هنر منزلتی والا دارد.

وی افزود: هنرمندان سخت کوش و خلاق در گوشه و کنار این کشور با اندک توجهی، بدایع بزرگی خواهند آفرید و نباید در سایه نام های بزرگ فراموش شوند. می دانم که این هنر چندان که باید مورد حمایت قرار نگرفته است و شوریدگان و شیفتگان آن که با عشق و خون دل، علم این هنر را در نواحی مختلف استان و کشور برافراشته اند، حرف ها و گله های بسیار دارند و از این رهگذر آنان را محق می دانم.

مریدی، حمایت از این هنر وهمچنین تمام رشته های هنری ارزشمند دیگر را براداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس لازم دانست و بااعلام اینکه برای حمایت از این رشته هنری از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، گفت: خلاقیت مولود هنر خداوند است که زیباست و زیبایی را دوست دارد و هنر مولود خلاقیت انسان است که خداوند او را به زیور عقل و احساس آراست که با عقل و احساسش کار می کند و می آفریند، هنرمند است همو که عشق را در آفریده اش جاری می کند و زیبایی را به ارمغان می آورد.

مریدی از جمله شیوه های بدیعی که در نهج البلاغه برای حیات بخشیدن به معانی و زنده جلوه دادن مفاهیم به کار گرفته شده راشیوه تصویر آفرینی دانست واشاره داشت: در پرتو این شیوه، بسیاری از حقایق دینی و معارف توحیدی در قالب هایی محسوس و عینی به نمایش درآمده اند و موضوع های معنوی و روحی و حالات نفسانی جان گرفته و بر پرده نمایش ظاهر شده اند.

وی ادامه داد: تعابیر امام(ع) چنان سرشار از تصاویر بیانی و استعاره ها و تشبیهات نغز و جذاب است که سخنان حضرتش در بسیاری مواقع بیشتر به پرده های نقاشی می ماند تا کلماتی مجرد و خاموش. این ویژگی شگفت نهج البلاغه سبب شده است تا خواننده به هنگام مطالعه آن با صحنه هایی متنوع و زنده پرتحرک مواجه شود که در پشت هر تصویرش قدرت ابتکار و نیروی خلاق تصویر گر چنین صحنه هایی نمایان است.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به اینکه تمام هنرها برادر یکدیگرند و هر یک به دیگری روشنایی می بخشند، اما هنر نمایش به دلیل جوهره اش پویاتر و اثربخش تر از دیگر هنرهاست، اظهار کرد: چون این هنردر ارتباطی مستقیم و هم نفس با مخاطبان نقش آفرینی می کند از همین رو در میان اهل هنر منزلتی والا دارد.

وی در این دیدار تصریح کرد: ساختار شگفت انگیز هنر نمایش بر پایه ولایت و گفت و گویی متناظر استوار و به واقعیت قصه آدمی نزدیک است. این هنر با اعجاز خود، تخیلی تصویری از حقیقت را در ذهن آدمی رقم می زند؛ ویژگی ای که در کمتر هنری شاهد آن هستیم. به همین اعتبار، هر میزان که هنرمند به زبان مردم آشنا و به نیازها، دغدغه ها و آرمان هایشان آگاه باشد، به همان میزان به ارتباط و استحکام روابط خویش با مخاطبان خواهد افزود. از همین منظر نمایش را مردمی ترین هنر لقب داده اند.

بهزادمریدی، باتاکیدبراینکه دانش و هنر از هر اقلیمی که برخیزد و متعلق به هر قومی که باشد، از آن همه جهانیان است، ادامه داد: هنر جهانی یک محک درونی دارد که پابرجا و بی خطاست و آن هم وجدان پاک نام دارد. هنر نمایش نیز هنری دیرپای و جهانی است که وجدان های پاک را با خود همسو و همراه می سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، باابرازعلاقه واعلام آمادگی برای پذیرفتن وبازی دریک کارنمایش صحنه ای، هنر نمایش در کشور را دارای گستره و تنوع فراوانی دانست وبیان داشت: گوناگونی فرهنگی در مناطق جغرافیایی، فرهنگی و قومی در این سرزمین منبعی سرشار و چشمه ای فیاض برای خلق آثار ماندگار هنری است. به مدد همین منبع و با ذوق آفرینشگران هنر نمایش است که ظرایف و بدایع ماندگاری به ارمغان می آید؛ چنانکه در جشنواره تئاتر استان فارس که پیش روست، امیدواریم باتوانی که ازهنرمندان استان سراغ دارم شاهد ظهور و بروز آثار بدیع و ارزنده ای باشیم که با عشق و احساس پدیدآورندگان خوش ذوق بر صحنه اجرا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز