خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

در پایان سال ۹۲ آمار بیکاری به ۱۳/۳درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۳۹

رتبه استان فارس در موضوع بیکاری در سطح کشور، طی یک‌سال گذشته بهبودی نسبی داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در پایان سال ۹۲ آمار بیکاری در فارس به ۱۳.۳ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز،، سهراب مختاری که امروز چهارشنبه به مناسبت آغاز هفته تعاون، در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: رتبه استان فارس در موضوع بیکاری در سطح کشور طی یک‌سال گذشته بهبودی نسبی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۸۴، آمار بیکاری در فارس ۱۳.۲ درصد و در سال ۹۰ بیش از ۲۰ درصد بوده است، گفت: نقش تعاونی‌ها در کاهش میزان بیکاری با اثرگذاری بر شاخص رشد اقتصادی است به‌نحوی که هر ۱ درصد رشد در این شاخص منجر به کاهش نیم‌درصدی در آمار بیکاری خواهد شد.

مختاری مقایسه آمار بیکاری کنونی و ده سال گذشته استان فارس را علمی ندانست و گفت: شاخص‌های مختلفی بر آمار بیکاری تاثیرگذار است که مهم‌ترین این شاخص‌ها، درصد رشد جمعیت و جمعیت گروه سنی فعال جامعه یعنی افراد گروه سنی ۱۵ تا ۶۵ سال است که فارس در این آمار رتبه ۴ کشور را دارد.

وی جمعیت گروه سنی یک تا ۱۵ ساله فارس را بیش از یک میلیون و جمعیت گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال را حدود ۴۰۰ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: برای ارائه تحلیلی درست در خصوص آمار کار و بیکاری در هر منطقه باید تمام شاخص‌ها را مدنظر قرار داد.

مختاری همچنین گفت: هم‌اینک در استان فارس ۱۰ هزار و ۶۳ تعاونی وجود دارد که ۵ هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال است و بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد جمعیت ۶۰ درصدی استان را شامل می‌شود، گفت: بدون احتساب تعاونی‌های سهام عدالت، این درصد به ۲۰ درصد می‌رسد که بالغ بر ۹۴۶ هزار نفر است.

مختاری با یادآوری اینکه یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد کشور براساس قانون اساسی بخش تعاون است و تا پایان برنامه پنجم باید به ظرفیت ۲۵ درصد در اقتصاد کشور برسد، گفت: در هفته تعاون، ۳۴ طرح با ۲ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

وی از انتخاب تعاونی‌های بر‌تر، برگزاری جشنواره، برگزاری نمایشگاه تعاونی‌ها و فروش محصولات با تخفیف ویژه در فروشگاه‌های تعاونی، به‌ویژه تعاونی‌های مصرف را از اهم برنامه‌های این هفته اعلام و اضافه کرد: امسال از ۱۷ تعاونی بر‌تر و ۱۷ تعاونی فعال قدردانی و تجلیل می‌شود که یک تعاونی بر‌تر استان و ۲ تعاونی بر‌تر ملی خواهند بود.

مختاری با بیان اینکه تعداد تعاونی‌های بخش مسکن فعال در استان فارس بالغ بر ۴۵۰ مورد است، گفت: فارس در ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی با ایجاد هشت تعاونی ۳۰ درصد کل تعاونی‌های کشور را به‌خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار از محل‌های مختلف به تعاونی‌های فارس اختصاص یافته است، گفت: در بحثمسکن مهر تاکنون ۱۶۶ هزار واحد مسکن تحویل اعضا شده است، اما در این طرح مثل هر کار دیگری ممکن است انحراف‌هایی وجود داشته باشد در شیراز هم از ۲۳ هزار ۱۷ هزار واحد تحویل شده و تنها ۵ هزار واحد باقی‌مانده که امروز واگذاری این واحد‌ها با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز