خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

اوراق مشارکت در پروژه‌های ساخت پل و بزرگراه هزینه نشده است

کد خبر : ۱۸۳۹۷۹

درآمد و سود اوراق مشارکت، منحصراً صَرف ساخت پروژه‌هایی می‌شود که از ابتدا مورد تأیید بانک مرکزی قرار گرفته و اوراق برای آن پروژه‌ها عرضه شده است.

شهردار شیراز گفت: درآمد و سود اوراق مشارکت، منحصراً صَرف ساخت پروژه‌هایی می‌شود که از ابتدا مورد تأیید بانک مرکزی قرار گرفته و اوراق برای آن پروژه‌ها عرضه شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت در بازدید از پروژه پارکینگ طبقاتی زیرسطحی خلدبرین، ضمن ابراز رضایت از اجرای این پروژه بر اساس برنامهٔ زمانبندی، تأکید کرد: اوراق مشارکت فروخته شده در سال‌های ۹۰،۹۱ و ۹۲ شهرداری شیراز شامل پروژه‌های ساخت پل، تقاطع غیر همسطح و بزرگراه نشده و نمی‌شود.
شهردار شیراز با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انتشار اوراق مشارکت تامین مالی برای پروژه‌های اقتصادی در نقاط کمتر برخوردار شهری است، افزود: در کشورهای پیشرفته و صنعتی تقریبا اکثر شهرداری‌های بزرگ و کلانشهر‌ها از ابزار تامین مالی اوراق مشارکت در راستای توسعه متوازن شهری بهره می‌جویند.
علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه چند سالی است در ایران نیز برخی از شهرداری‌های بزرگ مبادرت به عرضه اوراق مشارکت کرده‌اند، گفت: انتشار این اوراق توسط شهرداری‌ها در کشورمان صرفا با انگیزه سود بردن و منافع اقتصادی نیست، بلکه هدف، ساخت شهر به صورت متوازن و اجرای پروژه‌هایی است که منافع تمامی شهروندان بصورت یکسان تأمین شود.
او ادامه داد: برخی وظایف از قبیل تامین پارکینگ طبقاتی از جمله امورات ذاتی شهرداری‌ها است که با اخذ عوارض دریافتی از شهروندان امکان اجرای آن نیست، بنابراین بایستی از روش‌های نوین تامین مالی استفاده کرد.
علیرضا پاک فطرت اضافه کرد: فروش اوراق مشارکت روش متداول و اثر بخشی است که توسط شهرداری دنبال می‌شود و به وسیله آن وجوه خرد و کلان در دست مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی جمع آوری و صَرف کارهای مهم و بزرگ می‌شود.
وی افزود: شهرداری شیراز ضمانت اوراق را بر عهده دارد، همچنین عامل فروش و امین اوراق کارگزاری بانک عامل و سازمان حسابرسی کشور هستند و شورای اسلامی شهر نیز بر نحوهٔ هزینه کرد آن نظارت دارد.
شهردار شیراز با اعلام این مطلب که روش و نحوه فروش اوراق مشارکت شهرداری شیراز خاص و منحصر به فرد بوده است، اذعان داشت: در راستای به فروش رساندن اوراق مشارکت، شهرداری شیراز از کنسرسیومی متشکل از سه شرکت تامین سرمایه جهت تعهد پذیره نویسی و بازگردانی بهره گرفت و توانست اوراق مشارکت خود را به صورت با نام و قابل معامله در فرا بورس با نرخ سود روز شمار ۲۰ درصد سالیانه به مدت چهار سال و بدون هیچ گونه نرخ شکست و جریمه‌ای در ۳سال گذشته با موفقیت به انجام برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز