خبرگزاری کار ایران

ریس کل دادگستری استان فارس:

شاهد بالا رفتن احساس امنیت در استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۹۲

ارتقا امنیت و اتقان آرا دو موضوع اولویت‌دار دستگاه قضایی بود که به‌حمدالله به واسطه اقداماتی نظیر تشکیل بانک مجرمین سابقه‌دار، تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان و… شاهد بهبود وضعیت بوده‌ایم.

ریس کل دادگستری استان فارس با بیان این مطلب که به‌واسطه اقدامات برنامه‌ریزی شده دستگاه‌های متولی شاهد بالا رفتن احساس امنیت در استان فارس هستیم، خوشبختانه ضریب احساس امنیت در استان ۸ درصد ارتقا یافته است.


به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکترذبیح‌الله خدائیان که چهارشنبه چهارم تیرماه به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضاییه در یک کنفرانس خبری سخن می گفت افزود: ارتقا امنیت و اتقان آرا دو موضوع اولویت‌دار دستگاه قضایی بود که به‌حمدالله به واسطه اقداماتی نظیر تشکیل بانک مجرمین سابقه‌دار، تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان و… شاهد بهبود وضعیت بوده‌ایم.


خدائیان با بیان اینکه طرح‌هایی در دادگستری استان فارس برای اولین‌بار در کشور اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: مکانیزه کرده امور اقدامی بی‌سابقه در کشور بود که به لحاظ موفقیت‌ این طرح، ‌ چند استان کشور با الگوبرداری از فارس کار را آغاز کرده‌اند.


وی ارتباط مکانیزه سازمان‌های زیرمجموعه دستگاه قضایی در فارس، ایجاد تسهیل در روند پرداخت هزینه‌های دادرسی، مکانیزه شدن اوراق ابلاغ، جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، تسریع در امور و… از جمله مزایای این طرح دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد حداقل ۵ دفتر خدمات قضایی در استان راه‌اندازی کنیم تا از این پس شهروندانی که در سراسر استان قصد طرح دعاوی حقوقی را دارند، در مرحله ارائه دادخواست، نیازی به حضور در دادسراها نباشد.


خدائیان با یادآوری اینکه یک دفتر خدمات قضایی پیش از این در شیراز راه‌اندازی شده و عملکرد موفقی داشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲ نفر برای راه‌اندازی این دفاتر معرفی شده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک دفاتر را راه‌اندازی کنیم.


این مقام قضایی همچنین آهنگ رشد جرایم در استان فارس را کندتر از کشور دانست و گفت: میانگین کشوری رشد جرایم ۸.۹ درصد و فارس ۳.۹ درصد است.


خدائیان اضافه کرد: خوشبختانه شاهد کاهش ۱۵ درصدی ثبت واقعه طلاق در سال گذشته بوده‌ایم که این نشان‌دهنده تاثیرگذاری اقدامات انجام شده در راستای کاهش این معضل اجتماعی است.


وی حمایت از سرمایه‌گذاری را برای دستگاه قضایی یک اصل دانست و گفت: سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری، با همکاری سایر دستگاه‌ها از ورشکستگی برخی از تولیدکنندگان استان ممانعت شد.


خدائیان با تصریح اینکه زمین‌خواری موضوعی نیست که مقطعی باشد و بتوان آن را فراموش کرد، گفت: علی‌رغم آنکه دست‌آوردهای خوبی را در سال‌های گذشته داشتیم اما امروز هم از موضوع زمین‌خواری غافل نیستیم و حتی مراقبت در این زمینه را افزایش داده و تاکید کرده‌ایم اقدامات کسانیکه در این موضوع دارای پرونده هستند، بررسی و ارزیابی شود.


وی با بیان اینکه تغییر دولت‌ها به‌واسطه تغییرمدیران، فرصتی است برای افراد سودجود در مبحثزمین‌خواری، گفت: در موضوع مفاسد اقتصادی و زمین‌خواری با هیچ فرد و گروهی تعارف نداریم، این را در عملکرد دستگاه قضایی نیز نشان‌داده‌ایم، نگاه نمی‌کنیم که شخص متخلف به چه فرد یا گروه و مقامی منتسب است، افرادی را داشته‌ایم که به بعضی جاهغا منتسب بوده‌اند اما اقدام به تصرف اراضی می‌کردند و ما نیز براساس قانون، برخورد کرده‌ایم.


خدائیان از برگزاری همایش منادیان صلح در شیراز خبرداد و گفت: در همایش منادیان صلح از خانواده‌هایی که با گذشت از حق قانونی خود زمینه آزادی یک زندانی یا رهایی یک محکوم به قصاص را فراهم کرده‌اند و همچنین کسانیکه زمینه صلح و سازش را مهیا کرده بودند، قدردانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز