خبرگزاری کار ایران

به همت تسهیلگری، بهسازی و نوسازی منطقه تاریخی فرهنگی شیراز؛

جشنواره هنر و میراثسی راه در محله سنگ سیاه شیراز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۶۵

با قرادادی که برای پخش فعالیت‌های صورت گرفته در این جشنواره با شبکه جام جم منعقد کرده‌ایم، به دنبال احیاء و معرفی آئین‌های سنتی قدیمی شیرازی، نمایش کاراکترهای قدیمی فرهنگ ایران نظیر تفنگچی، پستچی، سقا و… در سطح بین المللی هستیم.

دفتر تسهیلگری، بهسازی و نوسازی منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با همکاری شرکت عمران و بهسازی، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز و شهرداری منطقه ۸ جشنواره هنرو میراثسی راه را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مدیر دفتر تسهیلگری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز صبح امروز شنبه ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: «جشنواره هنر و میراثسی راه» از پروژه‌های فرهنگی این دفتر است که برای اولین بار در محله سنگ سیاه شیرازودر فضایی به مساحت ۶/۱۸۹۷۰ متر مربع و به مناسبت هفته شیراز برگزار خواهد شد.

مجتبی گواهی بابیان این مطلب که این جشنواره دارای حدود ۹۰ غرفه می‌باشدافزود: غرفه‌ها به صورت کارگاهی و نیز عرضه کالا در بردارنده شاخه‌ها و فعالیت‌های هنری متنوع و گوناگون است.

وی از حضور مسئولان ملی و محلی در مراسم افتتاح این جشنواره در روز ۱۵ اردیبهشت خبر داد و از برگزاری مسابقات نقاشی، اسکیس و عکاسی، برگزاری جشنواره موسیقی در باغ ایلخانی و برگزاری تئا‌تر خیابانی، عروسک مینا و جیجی بیجی به عنوان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این جشنواره نام برد.

گواهی ادامه داد: با قرادادی که برای پخش فعالیت‌های صورت گرفته در این جشنواره با شبکه جام جم منعقد کرده‌ایم، به دنبال احیاء و معرفی آئین‌های سنتی قدیمی شیرازی، نمایش کاراکترهای قدیمی فرهنگ ایران نظیر تفنگچی، پستچی، سقاو… در سطح بین المللی هستیم.

مدیر دفتر تسهیلگری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز از استقبال مجموعه استانداری فارس از برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: دو هدف عمده برگزاری این جشنواره احیاء آیین‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال است.

گواهی با بیان اینکه با برنامه ریزی و مذاکراتی که با دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است قرار است اولین پلی کلینیک طب سنتی در محله سنگ سیاه احداثشود افزود: در کنار این اتفاقات مثبت برنامه ریزی و مذاکره با مدیریت صنعتی جهت ساخت سالن همایش مدیران و خانه مدیران جنوب ایران در این منطقه نیز انجام گرفته است.

ساخت اولین هتل موزه ایران، راه اندازی اولین موزه عکاسی فارس، ایجاد غرفه‌های مختلف، اجرای تعزیه وپرده خوانی و… از جمله دیگر برنامه‌های این جشنوراه است که قرار است از از ۱۵ لغایت ۲۱ اردیبهشت در شیراز برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز