خبرگزاری کار ایران

استاندارفارس:

هیچ دین و رهبر دینی به‌قدر دین و پیامبر اسلام برای زن ارزش قائل نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۷۸

طی مراسمی با حضور استاندار فارس و شهردار شیراز و ریس شورای شهر و تنی چند از مسولین از مادران شهدا تجلیل شد.

به گزارش خبرنگارایلناازشیراز استاندار فارس بعد ازظهر امروز دوشنبه اول اردیبهشت دراین مراسم گفت: هیچ دین و رهبر دینی به اندازه‌ی دین مبین اسلام و پیامبر، برای زن و جایگاه زن ارزش و اعتبار قائل نبوده و نیست.

سیدمحمد احمدی افزود: وجود و نام حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) افتخار شیعه و اسلام است.

وی با اشاره به ارسال یک پیامک از سوی امام جمعه‌ی اهل سنت یکی از شهرهای لارستان، ‌‌‌ در وصف حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و امام علی(ع) گفت: هر فردی تاریخ زندگی حضرت زهرا(س) را ورق بزند، جایگاه والا و بالای این بانوی مسلم دو عالم پی خواهد برد.

استاندار فارس با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) حضرت زهرا(س) را پاره‌ی تن خود می‌خواند، گفت: تواضع پیامبر(ص) در برابر حضرت زهرا(س) را در هیچ‌یک از رهبران و مردان بزرگ تاریخ در هیچ‌کجای دنیا ندیده‌ایم.

وی اضافه کرد: کدام یک از رهبران مدعیان برابری حقوق زن و مرد و حتی برتری حقوق زن بر مرد، ارزش و جایگاه زن را آنگونه که پیامبر اسلام(ص) با بوسه زدن به دست دخترش در صدر اسلام و حضرت امام(ره) با بیان اینکه " از دامن زن مرد به معراج می‌رود " بیان کرده و به آن در عمل توجه داشته است.

وی اضافه کرد: در جوامع غرب، چند زن با حفظ ارزش‌ها و شان و جایگاه زن، در پست‌های عالی مدیریتی خدمت می‌کنند؟ کدام یک از رهبران تاریخ غرب آنگونه که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به جایگاه زنان توجه داشته و دارند، متوجه این جایگاه بوده‌اند و به آن التزام داشته‌اند.

احمدی در بخشی از سخنان خود، جایگاه زن خصوصا مادر و به‌ویژه مادران شهید را در اسلام و ایران اسلامی بسیار بالا و والا برشمرد و با بیان اینکه هرچه داریم از شهدا و به برکت شهدا است، گفت: آنان اگر شهید شدند به واسطه پرورش یافتن در دامن مادرانی است که کارشان کمتر از ایثار و فداکاری‌های شهدا نبوده است.

استاندار فارس تصریح کرد: اگر نبود پایداری و صبر و شکیبایی این عزیزان(مادران شهدا) حرکت انقلاب دچار وقفه می‌شد و باید بدانیم که بالندگی نظام به برکت بردباری و پایداری همین مادران شهدا و جانبازان و آزادگان است.

وی با تاکید براینکه الگوی تمام زنان فداکار و مادران شهید در ایران اسلامی، حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و حضرت زینب(س) است، گفت: بسیاری از مادران را دیدم که در دوران دفاع مقدس چگونه فرزندان برومندشان را به سوی جبهه‌های جنگ روانه کرده و حتی انگشتر و النگوی خود را می‌فروختند تا هزینه راه فرزندشان را تامین کنند.

استاندار فارس گفت: خواهشی که از همه دارم این است که به ارزش‌ها بازگردیم، چندان به‌دنبال مسائل مادی و دنیایی نباشیم و از مادران شهید درخواست می‌کنم در حق دولت‌مردان و حل مشکلات جمهوری اسلامی دعا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز