خبرگزاری کار ایران

هشدار سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز:

میراثفرهنگی تکلیف بناهای مخروبه را مشخص کند / بناهای فرهنگی، پاتوق معتادان شیرازی

کد خبر : ۱۴۸۹۰۷

وجود معتادان خیابانی در سطح شهر زیبنده سومین حرم اهل بین(ع) در ایران نیست بنابراین باید تمام دستگاه‌ها برای رفع این مشکل تلاش و همکاری کنند.

ایلنا: با دستور سرپرست فرماندار شهرستان شیراز جلسه ساماندهی و جمع آوری معتادان خیابانی در فرمانداری شیراز تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از شیراز، یک‌روز پس از بازدید سرپرست فرماندار شیراز از محله سنگ سیاه و مشاهده وضعیت اسفبار معتادان جلسه ای به منظور ساماندهی و جمع آوری معتادان خیابانی در فرمانداری شیراز تشکیل شد.

" مصطفی امیری " بعداز ظهر امروز سه شنبه ۶ اسفند در این نشست با بیان اینکه موضوع معتادان در شیراز به یک معضل اساسی تبدیل شده است، اظهار داشت: همانگونه که مدیریت ارشد استان هم تاکید کرده‌اند معضلات بافت فرسوده و موضوع جمع‌آوری معتادان باید با جدیت دنبال شود و در برنامه‌ریزی های مدون کوتاه‌مدت و بلندمدت ساماندهی شوند.

وی گفت: دستگاه های مرتبط باید در یک اقدام جهادی به عنوان یک اولویت مهم جمع‌آوری معتادان را برای ایام نوروز در دستور کار قرار دهند.

امیری با اشاره به آمار بالای معتادان در سطح شهر شیراز افزود: وجود معتادان خیابانی در سطح شهر زیبنده سومین حرم اهل بین(ع) در ایران نیست بنابراین باید تمام دستگاه‌ها برای رفع این مشکل تلاش و همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با اشاره به عدم اراده جدی در گذشته برای جلوگیری از رها شدن معتادان در سطح شهر و بافت‌های فرسوده ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر از ابتدا اراده قوی برای جلوگیری از رها شدن معتادان در بافت‌های فرسوده و سطح شهر وجود داشت، وضعیت شهر به اینگونه نبود.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز ضمن انتقاد از کم کاری برخی از دستگاه‌ها در این زمینه تصریح کرد: ساختمان‌های میراثفرهنگی در بافت فرسوده به دلیل عدم نظارت صحیح محل امنی برای معتادان و محل نا امنی برای ساکنین منطقه شده است.

وی بیان کرد: سازمان میراثفرهنگی باید یا برای حفظ بناهای خود در بافت های فرسوده تلاش کند یا نسبت به تخریب آنها اقدام کنند.

سرپرست فرماندار شهرستان شیراز بیان کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی در داخل محله‌های فرسوده شیراز به عنوان یکی از موانع تاثیرگذار درعدم احیای این بافت‌ها باقی‌مانده است.

وی تاکید کرد: برای احیای بافت‌های فرسوده باید افزایش سطح امنیت اجتماعی، بالا بردن ارزش افزوده محل توسعه خدمات شهری، ارتقای کیفیت محیطی تغییر کاربری‌های ارزش‌افزا در این محله‌ها به نوعی امکان سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و توجیه‌پذیر را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند مورد توجه قرار گیرد.

" امیری " در ادامه با اشاره به ارائه خدمات مرکز DIc(مراکز نگهداری معتادان) به صورت موقت خاطرنشان کرد: متاسفانه خدمات این مرکز به طور موقت ارائه می‌شود و در حقیقت می‌توان گفت که مرکز تعطیل است.

وی تاکید کرد: باید برای ریشه کن کردن پدیده اعتیاد مبارزه جدی شود، راه‌اندازی چنین مراکزی به خشکاندن ریشه اعتیاد کمک نمی‌کند.

" امیری " افزود: موضوع امنیت پایدار موضوع بسیار مهمی است که در اولویت کار ما قرار دارد بنابراین طرح جمع‌آوری معتادان و برخورد جدی با آنها با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه فضا برای معتادان ناامن خواهد شد، تصریح کرد: امنیت حق مردم است و ما اجازه نمی دهیم کسی فضای شهرستان را ناامن کند.

فرماندار شیراز در پاییان از مردم خواست تا در راستای اجرای طرح جمع‌آوری معتادان ولگرد خطرناک و موادفروشان مسئولان را یاری دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز