خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان خبر داد؛

اقشاری که دهک شان از ۷ پایین‌تر است برای ثبت نام مسکن مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۶۵۸

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس از انعقاد تفاهم‌نامه ۵ جانبه میان انجمن خیرین مسکن‌ساز استان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره‌کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان جهت ساخت مسکن محرومین خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس خالقداری امروز، ۷ خردادماه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن محرومین و زنان سرپرست خانوار در فارس اظهار کرد: امروز یک تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت مسکن  مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خصوصا زنان سرپرست خانوار منعقد شد.

وی با بیان اینکه وظیفه انجمن ساخت مسکن برای محرومان است، افزود: برای ساخت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از تسهیلات نهضت ملی مسکن‌ و کمک خیرین استفاده خواهیم کرد، چراکه بسیاری از این افراد برای پرداخت آورده اولیه دوران ساخت هم مشکل دارند.

خالقداری در ادامه به ساخت مسکن معلولان نیز اشاره‌ کرد و گفت: تا به حال ۶۲۷ واحد برای خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی توسط انجمن مراحل ساخت آن پیگیری شده است. در شهرستان‌ها مانند لار، داراب، گراش و ... نیز برای خانواده‌های دو معلول پروژه‌ها شروع شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس در عین حال در خصوص ساخت مسکن برای سایر افراد کم توان مالی نیز بیان کرد: به غیر از کسانی که تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند، اقشاری که تا به حال به هر دلیلی نتوانسته‌اند، صاحب خانه شوند و دهکشان از ۷ پایین‌تر است، می‌توانند به انجمن مراجعه و ثبت نام کنند.

وی افزود: برای این افراد استعلامات لازم و مراحل اداری انجام می‌شود و کسانی که واجد شرایط باشند می‌توانند از تسهیلات این انجمن برخوردار شوند.

خالقداری با بیان اینکه این هفته میزبان تعدادی از مدیران استان بودیم، گفت: بر اساس دیدگاه‌های کارشناسی و تفاهم‌نامه امضا شده بین این انجمن، قرارگاه جهادی مسکن استانداری، ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره)، روند ساخت مسکن محرومین و نیازمندان استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه‌ها که در راستای افزایش همکاری‌های مشترک و به منظور تحقق مطلوب‌تر منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت به امضای طرفین رسید، راهکارهای تسریع و شتاب‌دهی به تامین مسکن محرومین و نیازمندان، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس، امضای این تفاهم‌نامه را گام مهمی در جهت تامین مسکن محرومین استان اعلام کرد و گفت: همگرایی و تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف جهت خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار در اولویت تامین مسکن قرار خواهند گرفت، افزود: در راستای تحقق اهداف و رسالت های خیرین مسکن‌ساز که برگرفته از افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ذه) و مقام معظم رهبری و همسو با سیاست‌های دولت است، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد که مورد تایید آن نهاد باشند، مورد توجه بیشتر در تامین مسکن قرار خواهند گرفت.

خالقداری تصریح کرد: با توجه به نقش مهمی که مسکن در تحکیم و تعالی نهاد خانواده دارد و با عنایت به اهداف و وظایف انجمن خیرین مسکن‌ساز، زنان خود سرپرست در این امر مهم، مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت.

ناصر رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز در این مراسم از آمادگی اداره‌کل راه و شهرسازی فارس جهت ساخت و سرعت بخشی به تامین مسکن محرومین خبر داد و گفت: با تعاملات مثبت و همکاری‌های صمیمانه‌ای که بین اداره‌کل راه و شهرسازی، قرارگاه جهادی مسکن استان و انجمن خیرین مسکن ساز ایجاد شده است، موانع و محدودیت‌های برنامه تامین مسکن نیازمندان بررسی و مرتفع خواهد شد که امیدواریم اتفاقات خوبی در موضوع مسکن محرومان رخ دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز