خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در بازدید از کارخانه دنا:

بانک‌ها اجازه تعطیلی کارخانه دنا را ندهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۹۷

بانک ها برای دریافت مطالبات خود به صنایع فشار نیاورند و اجازه تعطیلی کارخانه دنا را ندهند. / وظیفه من به عنوان استاندارفارس حمایت ازتمامی صنایع در استان فارس است. / مدیریت غلط در گذشته باعثشد ما با بحران بیکاری در استان روبرو شویم.

شیراز – ایلنا: استاندار فارس با بیان اینکه برخی در استان فارس تنگ‌نظرانه با صنایع برخورد کرده و می‌کنند، گفت: روند تولید در کارخانه دنا رو به رشد است، به همین دلیل بانک‌ها برای دریافت مطالبات خود به صنایع فشار نیاورند و اجازه تعطیلی کارخانه دنا را ندهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید محمد احمدی که پیش از ظهر امروزدر حاشیه دیدار از کارخانه لاستیک سازی دنا در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: وظیفه من به عنوان استاندارفارس حمایت ازتمامی صنایع در استان فارس است.

استاندار فارس با تاکید مجدد مبنی بر لزوم فرصت دادن به مدیران جدید کارخانه دنا برای بازپردخت دیون کارخانه افزود: تلاش برای درحرکت ماندن چرخ صنعت در این کارخانه نشان می‌دهد که مدیران کارخانه دنا متعهد به پرداخت دیون هستند به همین دلیل بانک‌ها باید به این کارخانه فرصت دهند.

احمدی با اشاره به حاشیه‌های بوجود آمده پیرامون این کارخانه گفت: هیچ مسئله خاصی در این کارخانه وجود ندارد و اگر هم بدهی این کارخانه زیاد بوده مربوط به گذشتگان است اما مدیران کارخانه دنا هم نباید بی‌خیال باشند، بانک‌ها هم تسهیلاتی را در اختیار این صنعت قرارداده‌اند و حالا هم باید این دیون پرداخت شود.

احمدی با بیان اینکه کارخانه دنا بزرگ‌ترین صنعت در شیراز است، افزود: وظیفه من پاسخ گویی به اتفاقات رخ داده گذشته پیرامون این کارخانه و نوع واگذاری آن نیست، بلکه در حال حاضر وظیفه من حمایت از صنعت استان و پیگیری مسله اشتغال است.

وی ساختار صنعت فارس را به دلیل دولتی بودن معیوب دانست و افزود: تجربه ثابت کرده است که مدیریت دولتی، نهایتا صنایع را با مشکل روبرو خواهد ساخت.

استاندار فارس درادامه افزود: بازدید امروز من از کارخانه باعثشد تا دنا را یک صنعت شاداب و فعال ببینم شادابی که باعثمی‌شود همه تلاش کنیم تا چرخ تولید بچرخد و صنعت دراستان فارس رونق دوباره پیدا کند.

احمدی به وجود صنایع‌الکترونیک، زیمنس، دنا و سایر صنایع، در استان فارس اشاره کرد و افزود: وجود این صنایع درگذشته زمینه اشتغال را در فارس و شیراز ایجاد کرده بودند، اما مدیریت غلط درحوزه صنعت در گذشته باعثشد ما با بحران بیکاری در استان روبرو شویم.

وی افزود: امروز هم باید همه باهم تلاش کنیم، آن رونق را باردیگر به شیراز بازگردد و خاطرات خوش گذشته که شیراز هیچ بیکاری نداشت بار دیگر زنده شود.

احمدی در ادامه استخدام کارمند رابه معنای ایجاد اشتغال ندانست و با بیان این مطلب که خود را در مقابل تمام صنایع متعهد می‌داند، افزود: ما باید تلاش کنیم به دوران تثبیت اقتصادی برسیم.

به گفته وی این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که اشتغال تولید محور و پایدار داشته باشیم.

استاندار فارس تمام صنایع را ارزشمند دانست و گفت: به‌عنوان استاندار اجازه نمی‌دهیم حرکت تولید در این استان متوقف شود، وضع را باید به سمت مطلوبیت سوق داد و در این مسیر همه باید تلاش کنند تا جو آرامی بر صنایع حاکم شود و مدیران صنایع بتوانند به تولید بهتر و بیشتر بیندیشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز