خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز تاکید کرد؛

شهرداری شیراز حتی یک پروژه تعطیل و نیمه تعطیل ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۲۴

شهردار شیراز گفت: در دهه فجر امسال58 هزار و 521 میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود که شامل 500 طرح و پروژه است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی امروز ۱۰ بهمن در نشست خبری مشترک شهرداری شیراز و ریاست شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر گفت: 20 هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه و 30 هزار میلیارد تومان کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است و پروژه ها عمدتا در تمامی حوزه و معاونت ها و شهرداری مناطق فعال است که بخشی عملیات اجرایی آغاز و برخی به افتتاح می رسد.

وی تصریح کرد: سرعت در پروژه های شهرداری ادامه دارد و امروز حتی یک پروژه تعطیل و نیمه تعطیل نداریم و در این شرایط سخت و رکود ، در تملک پروژه ها، جابحایی برق و تاسیسات و .. هیچ توقفی ایجاد نکرده است. 

اسدی افزود: امروز شهرداری بار و جور خیلی از دستگاه های اجرایی را به دوش می کشد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه براساس ردیف های بودجه و نیازهای شهر کار را پیش می بریم، بیان کرد: فصل جدیدی از اتفاقات در شهر داریم و در دهه فجر ابر پروژه هایی مدنظر است که در مسیر تحول عمرانی و پیشرفت خوبی خواهد بود.

اسدی خاطرنشان کرد: در راستای جهش عمرانی و جهش آسفالت دیگر جهش ها مانند جهش شهرسازی، جهش خدمات شهری، جهش حمل و نقل و ترافیک و سد معبر در دستور کار است.

وی با اشاره به تکمیل رینگ دور شهر، اصلاح نقاط حادثه خیز، روان سازی ترافیک، ساماندهی مشاغل مزاحم ، ایجاد و توسعه فضای سبز، تامین آب، جلوگیری از فرسایش و تثبیت سواحل رودخانه در کنترل سیلاب گفت: در حوزه گردشگری، فرهنگی و ورزشی نیز تعادل بخشی، افزایش سرانه ورزشی، افزایش زیرساخت فرهنگی، افزایش مراکز فرهنگی گردشگری و سیاحتی مدنظر است.

اسدی عنوان کرد: پروژه بام سبز از بولوار چمران به سمت قصردشت، همت شمالی و خیابان شهید رمضانی با عنوان پل زندگی به عنوان پروژه گردشگری مدنظر است. 

شهردار شیراز گفت: ایمنی شهر به ویژه در کمربندی امروز شهرداری در 18 کیلومتری کار خود را انجام داده ایم و شانه سازی، نیوجرسی، خط کشی ، روشنایی و... در این محور انجام شده است.

اسدی ادامه داد: در خط دو مترو فاز اول لاین غربی در دهه فجر ایستگاه دولت به بهره برداری و افتتاح می رسد.

وی افزود: استفاده رایگان از مترو در 22 بهمن، برگزاری مراسم 12 و 22 بهمن، اجرای ویدئو مپینگ در ارگ کریمخان، برگزاری پیاده روی ده هزار نفری و... از جمله برنامه هایی است که توسط شهرداری شیراز در دهه فجر امسال برگزار می شود.

اسدی عنوان کرد: شهرداری شیراز امسال نزدیک به 10هزار میلیارد تومان درآمد و بیش از 9 هزار میلیارد تومان هزینه داشته است و به پروژه ها نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان تزریق شده است.

 وی خاطرنشان کرد :در قالب سند ارتقا کیفیت زندگی در 152 محله کار را شروع و قرارگاه ایجاد شد تا تحولی در این بخش شاهد باشیم و در این راستا 393 مورد از سوی مردم و یاوران شورا در سطح مناطق احصاء شد و آن را برطرف خواهیم کرد.

اسدی بیان کرد: جشنواره بزرگ بازیافت در راستای آموزش شهروندی پیش بینی شده است.

وی در خصوص تملکات شهرداری گفت: یکی از دلایل اصلی تعطیلی برخی از پروژه ها به دلیل مشکل تملک بود و امسال میزان تملکات شهرداری نسبت به همه سال ها بی نظیر بوده است.

شورا و شهرداری تبدیل به نقطه امید برای مردم شدند 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: در شورای ششم چشم انداز و رویکرد را تعریف کرده ایم و برنامه شیراز ۱۴۰۴ را تدوین و براساس آن بودجه را تنظیم کرده ایم.

ابراهیم حسینی تصریح کرد: امروز شورا و شهرداری تبدیل به نقطه امید برای مردم شدند و آثار رشد و پیشرفت در همه ابعاد مختلف قابل رویت است.

وی خاطرنشان کرد: در شورای ششم نگاه به همه بخش ها مطلبی است که با عناوین و پروژه ها و اعداد و رقم قابل طرح است و نگاه تک بعدی نبوده و به همه ابعاد توجه شده است و پروژه ها در تمامی نقاط شهر پراکنده است. 

حسینی گفت: آنچه اهمیت دارد رفاه شهروندان و رضایت عمومی است و برای دستیابی به این هدف پروژه های متعددی عنوان گذاری و در دستور کار است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نگاه همه جانبه با توجه به عدالت در توزیع و با هدف بالا بردن رفاه و آسایش مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام دنبال شده است.

حسینی بیان کرد: اجرای پروژه ها براساس محله محوری و خواسته مردمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز