خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار فارس انجام گرفت؛

تجلیل ۵۳ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۹۸۹

آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این مراسم گفت: یکی از مشکلات کشور ما تهیه و تدوین سندهای راهبردی ارزشمند است که درادامه بایگانی می‌شود و اجرایی نمی‌شود.

محمدهادی ایمانیه افزود: سند راهبردی راهبردی برنامه پنج‌ساله توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس باید اجرایی شود تا در مسیر اجرا ایرادات آن نیز رفع شود و منجر به توسعه علمی و فناوری این استان شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق فکر استانداری فارس با حضور ده‌ها هیات علمی دانشگاه‌های استان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در هشت حوزه مختلف فعال است، ادامه داد: این اتاق فکر طرح‌هایی تصویب و اجرای آن رصد می‌شود، از پژوهشگران و اساتید دعوت می شود تا به این اتاق فکر کمک کنند.

ایمانیه گفت: این نخبگان در هشت حوزه آب و محیط زیست، کشاورزی و باغداری، سلامت گردشگری، هوش مصنوعی، صنعت و معدن بحث و تصمیم‌سازی می‌کنند.

استاندار فارس اعلام کرد: به نهادها، دستگاه‌ها وسازمان‌های استانی گفته شده تا به فعالان پژوهشی فارس سفارش پژوهش دهند.

وی از سرآمدان پژوهشی و دانشگاهی فارس خواست تا آیین نامه حمایت از صنایعی که با دانشگاه تفاهم نامه منعقد و همکاری می‌کنند را تدوین و پیشنهاد کنند تا این استان در زمینه حمایت از ارتباط دانشگاه و صنعت الگوی دیگر استان ها شود.

وی درباره سند راهبردی توسعه علم، فناوری و نوآوری فارس گفت: این سند می تواند در میان و بلند مدت به حل مشکلات استان در عرصه‌های مختلف کمک کند.

استاندار فارس از روسای دانشگاه‌های شیراز و صنعتی شیراز خواست تا دفاتری در جهاد کشاورزی، شهرک‌ صنعتی و صنعت و معدن با استفاده از فضای فیزیکی آنها و نیروی انسانی دانشگاه مستقر کنند تا به بهبود و تقویت ارتباط با دانشگاه کمک کند.

ایمانیه برای حمایت از طرح بورس صنعت قول مساعد داد و افزود: در این قالب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طول دوره تحصیل خود حق و الزحمه دریافت می‌کنند، همزمان کار و فعالیت با تجهیزات واحد تولیدی را نیز فرا می‌گیرند و پس از فارغ التحصیلی از بابت اشتغال خیالی آسوده دارند.

وی ادامه داد: استانداری آماده است تا از محل صندوق مسئولیت‌های اجتماعی از این طرح حمایت کند چرا که معتقدیم حفظ هر یک از نخبگان از ساختن بسیاری از پروژه‌ها نیز مهمتر است.

ایمایه با بیان اینکه وزیر علوم مسئولیت ستاد آمایش دانشگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه را به او سپرده است، از مسئولان این دانشگاه‌ها خواست تا کمک کنند تا از "سانت به سانت" فضای فیزیکی موجود، هر دقیقه وقت اساتید و همه تجهیزات آزمایشگاهی موجود بیشترین استفاده شود.

او پیشنهاد داد: شایسته نیست دانشگاهی مازاد فضا و آزمایشگاهی مجهر داشته باشد اما دانشگاهی دیگر با کمبود فضا دست به گریبان باشد؛ بنابراین باید با همکاری و در صورت امکان تهاتر این مسائل را حل کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه باید تعصب‌ها به دانشگاه خود را کنار بگذاریم، تاکید کرد: دانشگاه‌های فارس باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

وی درباره آزمایشگاه‌های دانشگاهی پیشنهاد دا: شورا و آیینه نامهای برای اداره مشترک ومجازی این فضا ها شکل گیرد تا بتوانیم تا همه دانشگاه‌های فارس بتوانند از این امکانات موجود استفاده کنند.

ایمانیه اذعان کرد: پرهیز مدیران از کمک به هم‌افزایی دانشگاه‌ها به معنای مشارکت در تحریم‌ها است.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به کمبود فضای پارک علم و فناوری فارس، گفت: یکهزار متر زمین پیرامون این پارک علم و فناوری وجود دارد که تلاش میکنیم بیشترین مساحت ممکن را برای الحاق بهآن تعیین تکلیف کنیم.

وی گفت: روزهای پنجشنبه به دیدار با چهره های برجسته علمی و فناوری اختصاص یافته و در قالب این دیدارها برای حل مشکلات آنها تلاش می‌شود.

ایمانیه در ارتباط حل مشکل مسکن اساتید دانشگاه نیز اعلام کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و اخطار آخر من برای حل آن نیز فردا یعنی روز پایانی آذرماه است که باید ۵۰ درصد زمین مورد نیاز مسکن اساتید دارای فرم ج سبز تامین شده باشد.

در پایان این آیین از ۵۳ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر فارس در بخش‌های دانشگاهی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، پارک علم وفناوری و فناوران، پایگاه استنادی علوم و فنون جهان اسلام و دست‌اندرکاران تدوین سند راهبردی توسعه علم و فناوری فارس و پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز