خبرگزاری کار ایران

مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری استان همدان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۰۲

مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری استان همدان با حضور معاونان وزیر صنعت و معدن، استاندار همدان، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در آیین افتتاح این مرکز گفت: عملیات اجرایی این مرکز از سال ۸۷ در استان همدان آغاز شده و تا پایان سال ۹۱ نزدیک به چهار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، کیوان گردان گفت: این پروژه در سال گذشته با رکود و خطر تعطیلی رو به رو بود که با همکاری و همراهی مسئولان وزارت خانه و مدیران استان از سال گذشته تاکنون چهار میلیارد تومان دیگر برای این پروژه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: شهرک فناوری همدان نیز در ۱۱ هکتار جز هفت شهرک فناوری کشور است که با توجه به پتانسیل‌های همدان مورد تصویب کشور قرار گرفته است.

وی گفت: در بین هفت شهرک فناوری کشور فقط شهرک‌های فناوری مشهد، تبریز وارومیه در بین شهرک‌های دیگر شروع به کار نموده‌اند که شهرک فناوری همدان نیز به این شهرک‌ها ملحق وشروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات کسب و کار در مساحتی افزون بر ۶ هزار مترمربع در پنج طبقه اجرایی شده و فاز دوم شهرک فناوری نیز امروز کلنگ زنی شده است.

گردان با بیان اینکه شهرک فناوری همدان در ۴۷ هکتار پیش بینی شده است، افزود: فاز اول این پروژه در مساحتی افزون بر ۱۱ هکتار تا پایان سال اجرایی شده و به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: برای این پروژه در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که برای فاز اول ۱۱ میلیارد تومان نیاز است، فاز دوم پروژه نیز تا دو سال آینده اجرایی شده و به بهره برداری می‌رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از ارکان مهم مسئله تولید، کیفیت محصولات است و افزایش بهره‌وری در گرو ارتقای کیفیت محصولات است.

ابراهیم‌کارخانه‌ای گفت: شهرک فناوری یکی از مواردی بود که در ردیف بودجه مصوب مجلس هفتم برای استان همدان در نظر گرفته شد ومهم‌ترین مسئله استان در توسعه صنعتی، مدیریت فناوری است

وی با اشاره به اینکه: در همدان شاهد مراکز رشد، پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها، شهرک صنعتی و سازمان صنعت و معدن هستیم اما وجود یک مرکز برای اعمال مدیریت واحد و برنامه‌ریزی بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای احساس می‌شود.

کارخانه‌ای با بیان اینکه کشور سرشار از منابع انسانی است و باید موانع بهبود فضای کار شناسایی شوند و مرکز ایده و تولید نیز در مرکز فناوری تاسیس شود.

استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: استقرار مشاوران قوی برای جلب اعتماد صنعت‌گران از ضروریات مرکز خدمات کسب و کار در همدان است.

محمدناصر نیک بخت گفت: در ابتدا این مرکز به دنبال درآمدزایی نباشد تا اعتماد صنعت‌گران و تولیدکنندگان را جلب کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ توسعه‌ای بدون تکیه بر مبانی علمی امکان پذیر نیست و با استفاده از دانش و فناوری روز می‌توان به توسعه فکر کرد، در غیر این صورت این مهم امکان پذیر نیست.

استاندار همدان تاکید کرد: اهمیت مرکز کسب و کار بسیار بالا بوده و باید استفاده درست و مناسبی از آن شود اما هنوز تولیدکنندگان و صنعت‌گران به اهمیت این مرکز اطمینان خاطر پیدا نکرده‌اند.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه این مرکز دارای هشت فاز است، گفت: به مرور این فاز‌ها اجرایی شده و نیاز صنعتگران و تولیدکنندگان را برطرف می‌سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز