خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد؛

امیدواری برای افتتاح اولین خط BRT در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۱۰۵

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سال دوم شورا حرکت متفاوتی در حوزه عمرانی آغاز و این اقدامات با اجرای با سرعت پروژه ها از جمله دورگرد غیر همسطح نیایش جلوه گرفت و جهش عمرانی در شهرشیراز رقم خورد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر سلطانی در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به نیاز های شهر بر اساس طرح جامع حمل و نقل ترافیک شیراز و رصد و پایش مشکلات و نواقص عمرانی در سطح مناطق و بر اساس اولویت‌های احصا شده و پیشنهادات بازو های پویا و فعال یاوران شورا در محلات تدوین شد و بیش از صد ها پروژه عمرانی در سطح هر منطقه به تفکیک تعریف شد.

سلطانی افزود: با برنامه ریزی مناسب و نظارت گام به گام کمیسیون عمران و ناظرین شورا در مناطق و پیگیری یاوران نسبت به سال های گذشته تغییرات ملموسی در سطح مناطق در حال رخداد  است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با تصویب طرح جامع حمل و نقل 4 خط BRT ریلی شیراز به تثبیت رسید و 4 خط نیز در دستور کار قرارگرفت که امیدواریم تا قبل از دهه فجر شاهد افتتاح اولین خط  BRT شیراز باشیم.

سلطانی ابراز کرد: این روند ضمن کمک به تسهیل عبور و مرور مردم به کاهش هزینه‌های زندگی مردم نیز کمک شایانی  کرد.

وی  با اشاره به اینکه در طول این مدت عزم خود را در تمرکز بر روی خدمت به منطقه محروم و مستعد پیشرفت شهرداری منطقه 9 شیراز داشته‌ام،  عنوان کرد: این منطقه با 16 محله با صدها گوچه خاکی با کمبود امکانات خدماتی و کمبود پارک و امکانات ورزشی و کوچه هایی که بیش از 40 سال از آسفالت آنها می گذرد مواجه بود که در طول این مدت 40 سال پای خدمتگزاران زیادی به آن باز شده. اما گرهی حل نگردیده بود.

سلطانی گفت: پروژه کمربندی از سال 83 تا کنون با ده‌ها توافق نامه از مدیری به مسئولی واگذار شده بود متاسفانه در پاسکاری بین دولت‌ها و مدیران بی نتیجه مانده بود که با همت شهردار و اعضای شورا و مدیر کل مسکن و شهرسازی استان فارس وضعیت کمربندی جنوبی بعد از سال ها نهایی شد.

 بازدید میدانی از مناطق محروم شیراز و محلات قدیمی شهر

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: تحولی که در مهدی آباد در حال رخ دادن است برنامه احداث 12 پارک محله‌ای، طرح‌های در دست بررسی برای احداث زیرساخت‌های عمومی مورد نیاز مردم تخصیصی اتوبوس‌های خریداری شده به این منطقه و بهسازی بلوار طلاییه و رودخانه چنارراه دار گامی در رشد این منطقه به حساب می‌آید.

سلطانی از شهردار شیراز خواست تا با بازدید‌های منطقه‌ای در تمام مناطق محروم شیراز و محلات قدیمی شهر و محلات تازه تاسیس در توسعه شهری به داد مردم مظلوم رسیده شود و فرصتی جهت بازدید میدانی فراهم شود.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم نهضت آسفالت در شهر شیراز رقمی حدود 2 میلیون متر مربع از معابر این شهر به آسفالت و روکش مجدد آسفالت  شد، خاطرنشان کرد: این معابر بیشتر در بخش مرکزی شمالی و غربی شیراز و در برخی خیابان های خاص مورد توجه بود که حداقل در یک منطقه شاهد صد ها کوچه هخاکی آماده اسفالت هستیم.

سلطانی افزود: مشکلات عدیده ،نبود برنامه مشخص و عدم توجه به این مناطق و همچنین عدم تامین اعتبار در این سال ها موجب تحمیل رنج فراوانی به مردمان این مناطق شد.

وی با اشاره به ضرورت پایش مناسب محلات به صورت مکانیزه و دستی  و ارائه برنامه کارشناسی از وضعیت کوچه‌های خاکی این شهر بیان کرد: باید این وضع سامان یافته و معابری که با گذر سال ها از عمر آسفالت آن رها شده و نیاز به تعمیر و روکش دارند دیده شود.

 عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل عمومی شیراز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز  با بیان اینکه یکی از سیاست های شورا در سال دوم خرید 600 دستگاه اتوبوس  بوده است، بیان کرد: این اتفاق می تواند اثرات مطلوبی در حمل و نقل عمومی شیراز داشته باشد اما متاسفانه تا کنون عقب ماندگی قابل توجه در این حوزه مشاهده می گردد و تامین این وسایل حتی به مرحله عقد قرار داد نیز نرسیده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: در خصوص خرید اتوبوس و تامین و خرید قطار جهت متروی شیراز باید اقدام عاجل شود و با اجرای طرح ترافیک با خطوط بی ار تی  در صورت تامین نشدن اتوبوس برای مردم مشکل ایجاد نشود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی در خصوص اجرای خط 2 مترو قرار بر این بود که تا پایان خرداد ماه لینک ارتباطی بین خط 1 و 2 برقرار گرددو تونل غربی فاز 1 خط 2 تا پایان شهریور به بهربرداری برسد و همچنین 3 ایستگاه این خط در طول سال جاری تکمیل گرددو فاز 2 خط 2 نیز در مدت زمانی 30 ماه تونل آن تکمیل و 3 ایستگاه آن بهره برداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز