خبرگزاری کار ایران

آزادی ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۹۵۹

رئیس کل دادگستری فارس گفت: در آستانه میلاد امام رئوف حضرت امام رضا(ع) ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان به همت خادمان امام رضا (ع) و ستاد دیه از بند آزاد شدند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی سه‌شنبه ۹ خرداد گفت: در آستانه میلاد با سعادت امام رئوف حضرت امام رضا(ع) ۴۷ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بیش از ۴۵ میلیارد تومان (۴۵ نفر مرد و ۲ نفر زن) در فارس به همت خادمان امام رضا و ستاد دیه از بند آزاد شدند.

وی با اشاره به وجود ۳۱ شهرستان در استان، افزود: استان فارس در آزادسازی زندانیان در کشور سرآمد است و کانون خدمت رضوی فارس برا آزادی این زندانیان ۳۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه در خصوص اقدامات دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری، گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامدهای مثبت بسیاری است، زیرا اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای چشمگیری کاهش می‌دهد.

موسوی همچنین با اشاره به زندانی ۳۴ زن در زندان‌های استان، بیان کرد: در تلاش هستیم تا با کمک خیران، ستاد دیه این تعداد زندانی زن که بدهی آنان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است در آستانه عیدغدیر آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: در حال حاضر ۸۳۸ زندانی جرایم غیرعمد با ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی در زندان‌های فارس به سر می‌برند.

جایر مهدیار، مدیر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی فارس هم گفت: تلاش می‌شود همه زندانیان زن جرایم غیرعمد فارس از زندان آزاد شوند.

او گفت: تفاهم‌نامه‌ایی با ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان به امضا رسیده که تاکنون و به لطف الهی ۳۷۸ زندانی از بند زندان رهایی یافتند که ۷۷ نفر آن‌ها زن بودند که مجموع بدهی آن‌ها ۳۷۴ میلیارد تومان بود که با حضور خادم یاران حرم امام رضا (ع) در منازل شاکیان توانستند ۲۷۳ میلیاردتومان گذشت کنند و این کار بسیار زیبا و ارزشمندی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز