خبرگزاری کار ایران

در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛

تمهیدات لازم جهت رفع موانع از ۵۴ بنگاه اقتصادی در فارس اتخاذ شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۶۵

از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۲ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس، اجرایی شده است.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان صمت فارس گفت: تداوم تولید، صادرات، کارآفرینی، حفظ حیات اقتصادی، تثبیت و توسعه اشتغال و صیانت از نیروی کاراولویت برنامه وزارت و سازمان صمت استان است.

حمیدرضا ایزدی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی استان و کارگروه احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال با ارایه گزارش عملکرد ۹ ماهه کارگروه تسهیل همچنین بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی و بانک های عامل بر لزوم تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار که این جلسات، با رفع موانع و مشکلات تعداد ۶۳۷ بنگاه اقتصادی   ۷۰۸ مصوبه داشته است که تعداد ۵۸۵ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده، همچنین ۱۰۳ مصوبه در دست اقدام است. 

ایزدی تصریح کرد: همچنین  از ابتدای سال تاکنون ۸۲ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس، اجرایی و منجر به حفظ سرمایه و اشتغال بنگاه های اقتصادی در بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات استان شده است.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات کارگروه در حدود اختیارات قانونی دستگاه‌های عضو کارگروه و با رعایت قوانین و مقررات مربوط لازم الاجرا است، افزود : کارگروه تسهیل ظرفیتی مناسب برای رونق کسب و کار در حوزه اقتصادی است دراین خصوص از همه ظرفیت‌های استانی و ملی برای تحقق شعار امسال از جمله رسیدگی ، حل و فصل مشکلات بنگاه‌ها و رفع موانع واحدهای تولیدی ، خدماتی استفاده می‌شود.

 ایزدی با تاکید بر توسعه اقتصادی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی اضافه کرد: دراین نشست مسائل، مشکلات و موضوعات ۵۴  بنگاه اقتصادی فعالیت در زمینه سرم های تزریقی، انواع بالابر تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی‌، فراورده‌های لبنی، آرد، گردشگری، سازه های آلو مینیومی و پروفیل آلومینیوم، طرح تولید پوره سیب زمینی، گیاهان دارویی، عرقیات، بسته‌های فرهنگی، آموزشی، تولید فولاد، معدن سنگ لاشه و... درخصوص بررسی برخی مصوبات قبلی کارگروه، تخصیص زمین، صدور مجوز، درخواست تسهیلات و... جهت گره گشایی از مشکلات، مطرح  و توسط اعضاء کارگروه تصمیمات وتمهیدات لازم در رابطه با فراهم سازی شرایط برای ادامه فعالیت همه واحد های مطرح شده در جلسه اتخاذ شد. 

ایزدی با بیان اینکه وزارت صمت و سازمان، پیگیری، شناسایی، رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را با هدف تداوم‌ تولید، صادرات، کارآفرینی، حفظ حیات اقتصادی، تثبیت و توسعه اشتغال و صیانت از نیروی کار دنبال می‌کند، اظهار داشت: شناسایی بنگاه‌های اقتصادی ‌دارای مشکل برای حل مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی در اولویت برنامه ها ست که با جدیت و تلاش مضاعف دنبال می شود دراین راستا از اهتمام جدی، فعالیت، همکاری ومشارکت فعال دستگاه های اجرایی و بانک ها تقدیر و تشکر می کنیم.

ایزدی یاد آور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون مصوبات متعددی در راستای رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان شامل پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم نظیر تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی، رفع مشکلات ارزی و سایر موارد از طریق جلسات کارگروه تسهیل مصوب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان صمت فارس اظهار داشت: به جهت سهولت کار،  بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکل  می‌توانند بصورت سیستمی در سامانه بهین یاب http://behinyab.ir  ثبت نام کرده  که به محض کارشناسی اولیه مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد و در کارگروه تسهیل رفع موانع می شود.

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و کارگروه احیاء واحدهای تولیدی راکد به ریاست استاندار فارس با دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حضور اعضاء کارگروه و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بانکهای عامل در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز