خبرگزاری کار ایران

دانشگاه شیراز میزبان دهمین جشنواره‌ی ملی رویش خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۱۳۱

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز در مراسم رونمایی از پوستر دهمین جشنواره‌ی ملی رویش، در جمع خبرنگاران از برگزاری این دوره از جشنواره‌، به‌میزبانی دانشگاه شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی مؤمن‌زاده، با بیان این مقدمه که جشنواره‌ی ملی رویش هرساله با دستور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌گردد، گفت: این جشنواره‌ به‌منظور شکوفایی استعدادهای ارزشمند فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی افراد مستعد برگزار می‌شود و ضمن شناسایی دانشجویان مستعد، از آن‌ها تقدیر می‌کند.

وی ادامه داد: دهمین جشنواره‌ی ملی رویش امسال به‌مدت سه روز، در تاریخ 23 تا 25 آبان‌ماه 1401، به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد که در روز اول مراسم، آیین پذیرش دانشجویان، افتتاحیه‌ی جشنواره و نمایشگاهِ رویش برنامه‌ریزی شده است؛ در روز دوم نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف با حضور کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور و دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی ترتیب یافته است و در روز سوم، اختتامیه‌ی دهمین جشنواره‌ی ملی رویش برگزار خواهد شد.

  مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینکه این جشنواره ویژه‌ی دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور ترتیب یافته است؛ توضیح داد: کانون‌های دانشجویی‌فرهنگی یکی از مجموعه‌های کارآمد است که نقش مهمی در حیات و سرزندگی محیط‌های دانشگاهی ایفا کرده و همواره به‌عنوان یکی از مصادیق بارز شکل‌گیری «دانشگاه اجتماعی» به شمار می‌رود. وی ادامه داد: در سال‌های اخیر که موضوع نقش دانشگاه‌ها در موضوعات مهم جامعه بر سر زبان‌ها افتاده و همه‌ی کنش‌گران و مسئولان نظام آموزش عالی این مهم را دنبال می‌کنند؛ کانون های فرهنگی دانشجویی توانسته‌اند با بلوغ در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی و مذهبی و پیوستگی با اصلی‌ترین موضوعات جامعه، جایگاه والایی در مجموعه‌های دانشگاهی کسب کرده و در برنامه‌ریزی‌های کلان دانشگاهی در حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند. تا جایی‌که علاوه‌بر مسؤولان دانشگاهی، سایر نهادهای مسئول در جامعه نیز با درک موقعیت و جایگاه ارزشمند این مجموعه کارآمد، به دنبال ارتباط مؤثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های والای آن برآمده‌اند.

مؤمن‌زاده گفت: توجه به توانمندسازی دانشجویان فعال در کانون‌های دانشجویی نبایستی مورد غفلت قرار گرفته شود و باید در کنار نقش‌آفرینی این مجموعه‌ی پویا، همواره با نگاهی آسیب‌شناسانه نسبت به کنش‌گری این مجموعه و ارتقای نقاط قوت و جبران نقاط ضعف فعالیت‌ها، زمینه رشد روزافزون آن را فراهم کرد.

وی به ضرورت برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: برگزاری جشنواره‌ی ملی رویش با انگیزه‌ی معرفی دستاوردها و توانمندی‌های این مجموعه و نیز نوعی ارزیابی فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی فرهنگی به‌صورت سالیانه، می‌تواند گام مؤثری در ارتقای کانون‌های دانشجویی فرهنگی به شمار آید. به همین منظور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درک ضرورت ایجاد چنین بستری، نسبت به برگزاری جشنواره‌های ملی رویش که دستاورد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و اجتماعی است اهتمام ورزیده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز اظهار کرد: باتوجه به کم‌رنگ شدن بیماری کرونا و حضور پررنگ دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها، برگزاری این رویداد در سطح دانشگاه شیراز و استان فارس و خروجی آن در سطح ملی می‌تواند موجب تقویت پیوند دانشجویان با دانشگاه و ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین دانشجویان شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌ی ملی رویش اشاعه‌ی فرهنگ و هنر در سطح کشور است، خبر داد: محورهای متنوعی برای شرکت در جشنواره در نظر گرفته شده است و دستاوردهای فرهنگی می‌تواند به‌صورت فردی یا گروهی تولید و در جشنواره شرکت داده شود.

به‌گفته‌ی این مقام مسؤول دبیرخانه‌ی برگزاری جشنواره‌ی ملی رویش، دانشگاه‌ها را موظف کرده است تا براساس دستورالعمل اعلام شده، موارد ارسالی را از نظر کمی و کیفی بررسی کنند. دانشگاه‌ها ملزم هستند تمامی مستندات و اطلاعات ارائه‌شده طی یک سال گذشته (در طی بازه‌ی زمانی خرداد1400 تا خرداد 1401) که ازسوی شرکت‌کنندگان ارسال شده را بررسی کرده و موارد برتر را به جشنواره‌ی ملی ارجاع دهند.

وی در پایان گفت: امید است مجموعه مدیریت‌های استانی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فاخر فرهنگی و اجتماعی، موجبات اعتلای فرهنگی در دانشگاه شیراز و دانشگاه‌های سطح استان را فراهم آورند.

 آیین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره‌ی ملی رویش با حضور هیأت‌رئیسه دانشگاه شیراز در سالن کنفرانس مجموعه مدیریت دانشگاه شیراز صورت گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز