خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خیرین شهرساز شیراز:

رابطه مستقیم فعالیت فرهنگی مساجد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی

کد خبر : ۱۲۴۹۷۹

ارتباط مستقیمی فعالیت فرهنگی مذهبی مساجد و حضور افراد خصوصا جوانان در مسجد و کاهش جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد.

شیراز - ایلنا: مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: ارتباط مستقیمی فعالیت فرهنگی مذهبی مساجد و حضور افراد خصوصا جوانان در مسجد و کاهش جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سیدعبدالرضا دستغیب با تصریح اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی و اسلام، اولین و مهمترین سنگر، مساجد است، گفت: توجه به مساجد زمینه‌ساز کاهش تمام معضلات اجتماعی خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از معنویت موجود در مساجد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی ها و شاخصه‌های مساجد، ایجاد پایگاهی کاملا مردمی برای تقویت وحدت در جامعه است.

دستغیب سرمایه‌گذاری در ساخت مساجد را سرمایه‌گذاری در مسیر کاهش مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه، ارتقا وحدت و مقابله با تهاجم‌ فرهنگی دشمنان دانست و گفت: برای ساخت و توسعه مساجد نیازمند همراهی همه مردم و مشارکت خیرین هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مصرف زکات ساخت مسجد و پروژه‌های عام‌‌المنفعه است ابراز امیدواری کرد که شاهد گسترش توجه به این مهم در جامعه شد.

دستغیب تصریح کرد: امروز متاسفانه در محلات و مناطقی که به‌واسطه توسعه ساخت و سازها در شهر ایجاد شده، مکانی به عنوان مسجد پیش بینی نشده است.

مدیر عامل انجمن خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: همزمان با ایجاد فرهنگ‌سراها، توسعه بوستان‌ها و ایجاد مراکز و اماکن ورزشی، باید ساخت مسجد نیز مد نظر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز