خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران دادگستری فارس مطرح کرد؛

استفاده از نظرات کارشناسان رسمی دادگستری به صدور احکام عادلانه کمک می کند / راه‌اندازی سامانه ۱۵۱۵ ارجاعات کارشناسی ظرف یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۰۵

​رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران دادگستری فارس گفت: استفاده از نظرات کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان بازوی امین قضات به صدور احکام عادلانه کمک خواهد کرد و این نظرات کارشناسی به عنوان مبنای صدور احکام قضایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، مهرداد کرمی بیان کرد: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس با داشتن یکهزار کارشناس رسمی و کارآموز به عنوان یکی از بازوان کارشناسان رسمی دادگستری استان و کشور محسوب می شود.

کرمی با بیان اینکه معتقدیم که دستگاه‌های اجرایی هرکجا که از نظر کارشناسان استفاده و استقبال نکردند و یا موضوع را به کارشناسانی خاص و با نام ارجاع دادند می‌توان ردپایی از فساد و تبانی را در آن ارجاعات پیدا کرد، گفت: این مرکز معتقد است که ارجاعات باید به شکل شفاف، غیرسفارشی و آشکار انجام شود تا کارشناسان سفارشی و خاص کنار بروند.

راه‌اندازی سامانه ۱۵۱۵ ارجاعات کارشناسی ظرف یک ماه آینده

وی از راه‌اندازی سامانه ۱۵۱۵ ارجاعات کارشناسی ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به این مرکز نخواهد بود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران دادگستری فارس افزود: این کارشناسان نقشی حساس و موثری در ایجاد و تامین عدالت در جامعه بر عهده دارند که بیشترین وظیفه آنها نیز رفع ابهامات قضات در امور فنی و تخصصی است.

او عنوان کرد: در این زمینه مکاتباتی با رئیس کل دادگستری فارس و رئیس سازمان بازرسی استان داشته‌ایم و آنها نیز دستورات لازم را صادر کرده‌اند که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی به شکل جدی تری نسبت به رعایت این مسئله اهتمام داشته باشند.

استفاده از نظرات کارشناسان رسمی دادگستری به صدور احکام عادلانه کمک می کند / راه‌اندازی سامانه ۱۵۱۵ ارجاعات کارشناسی ظرف یک ماه آینده

کرمی خاطرنشان کرد: قطعا اگر این مهم محقق شود و ارجاعات به شکل بی نام ارسال شود، رد پایی از فساد دیده نخواهد شد، ارجاعات به شکل شفاف و هدفمند انجام خواهد شد، عدالت در ارجاعات بهتر محقق می شود و بحث اطاله دادرسی را نیز کمتر خواهیم داشت.

او همچنین با بیان اینکه هم اینک ۴۳۰ کارآموز در رشته‌های مختلف کارشناسی در این مرکز در حال دریافت آموزش‌ها هستند، گفت: امیدواریم با بهره گیری از منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس کل قوه قضائیه، بتوانیم نسل جدیدی از کارشناسان رسمی را در تراز گام دوم انقلاب تربیت کنیم تا شاهد تحقق عدالت با تمام ابعاد آن در جامعه باشیم.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری فارس افزود: این مرکز طی ۱۵ سال اخیر یعنی از ابتدای تاسیس تاکنون یک هزار کارشناس را در رشته‌های مختلف تربیت کرده که با ورود ۴۳۰ کارشناس جدید، تعداد کارشناسان ما در استان به حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

کرمی گفت: قبلا در برخی از رشته‌های کارشناسی به میزان مورد نیاز کارشناس وجود نداشت که با این تعداد کارشناس و کارآموز بخش قابل توجهی از مشکلات قضایی استان رفع خواهد شد.

او در خصوص استقرار دادگاه انتظامی در شیراز هم بیان کرد: تا قبل از استقرار این دادگاه، چنانچه شکایتی از کارشناسان ما می‌شد، باید به تهران مراجعه می‌کردند که برای نخستین بار هم واحد دادسرا و هم دادگاه انتظامی را در شیراز مستقر کردیم.

برگزاری اجلاسیه آموزش‌های تخصصی کارآموزان کارشناسی جنوب کشور

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس ادامه داد: این مرکز با توجه به توانمندی‌هایی که دارد، طی روزهای هفتم و هشتم تیرماه جاری میزبان اجلاسیه برگزاری آموزش‌های تخصصی کارآموزان کارشناسی جنوب کشور خواهد بود.

کرمی گفت: ما در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس، ضمن اینکه بحث کیفیت کار کارشناسان را به شکل جدی دنبال می کنیم، از کوچکترین تخلفات احتمالی آنها نیز چشم پوشی نخواهیم کرد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس گفت: قبلا ارجاعات به شکل حضوری و فیزیکی بود اما امروز اکثر خدمات این مرکز به وسیله ۱۴ سامانه الکترونیکی و به شکل غیرحضوری ارائه و انجام می‌شود.

به گفته کرمی، الکترونیکی شدن ضمن اینکه زمینه نظارت بیشتر را فراهم می‌کند، از بروز خطاهای احتمالی نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز