خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرد؛

آموزش و پرورش احکام حقوقی مدارس را جدی‌تر دنبال کند

کد خبر : ۱۰۹۰۶۱

آموزش و پرورش باید قبل از پایان فرصت‌های قانونی نسبت به حل و فصل مشکلات برخی مدارس اقدام می‌کند تا با مشکلات حقوقی و صدور احکام قضایی یا احکام کمسیون‌های ماده ۱۰۰ مواجه نشوند.

ایلنا: فرماندار شهرستان شیراز در شورای آموزش و پرورش شهرستان بر ضرورت پیگیری جدی‌تر امور حقوقی مدارس دارای مشکل در سطح شهرستان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا از شیراز، جواد زرین کلاه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز ضمن انتقاد از بروز برخی مشکلات برای مدارس با توجه به شروع سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش باید قبل از پایان فرصت‌های قانونی نسبت به حل و فصل مشکلات برخی مدارس اقدام می‌کند تا با مشکلات حقوقی و صدور احکام قضایی یا احکام کمسیون‌های ماده ۱۰۰ مواجه نشوند.

وی ادامه داد: در چند هفته اخیر مشکلات حقوقی جدی برای برخی مدارس در شهر شیراز به وجود آمد که معتقدیم امور حقوقی آموزش و پرورش باید پیگیری‌های جدی تری در حل مشکلات حقوقی مدارس داشته باشد.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز همچنین به برخی موضوعات دیگر از جمله سرویس مدارس، کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، ساماندهی ترافیک شهری و تامین امنیت برخی مدارس سطح شهر اشاره کرد و افزود: نزدیک به سیصد هزار نفر دانش آموز، ۱۵۰۰ واحد آموزشی و ۱۸ هزار نیروی کار با آغاز مهرماه فعالیت علمی خود را آغاز کرده‌اند که خوشبختانه آمادگی نسبی و خوبی در سطح شهرستان برای ارائه خدمات به این افراد ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان شیراز ضمن تاکید بر لزوم فراهم آوردن ایمنی دانش آموزان در ایاب و ذهاب‌های فصل مدرسه عنوان کرد: از ۲۴ شرکت داوطلب جهت ارائه خدمات سرویس مدارس، ۲۱ شرکت توسط آموزش و پرورش تایید شده‌اند؛ این شرکت‌ها بر اساس تعهدات اخذ شده موظفند خدمات قابل قبولی را به دانش آموزان ارائه دهند و در غیر این صورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز همچنین بررسی صلاحیت رانندگان سرویس مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه افراد داوطلب جهت اجرای سرویس مدارس متعهد هستند، اما با این وجود بیش از ۸ هزار راننده سرویس مدارس مراحل اخذ کارت صلاحیت را پشت سر گذاشته‌اند و امیدواریم شاهد هیچگونه مشکلی در سال تحصیلی جدید نباشیم.

رییس شورای تامین شهرستان شیراز در پایان ضمن هشدار به اخلال گران نظم عمومی جامعه عنوان کرد: نیروی انتظامی با تمامی امکانات خود پاسدار حرمت جامعه خواهد بود و با مزاحمان نوامیس مردم و دانش آموزان بدون ملاحظه برخورد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز