خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

افزایش سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی شرق شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۲۰۰

شهردار شیراز با اشاره به بوستان سایه گفت: این بوستان در زمینی به مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در شمال بلوار رسول اعظم (ص) جنب بوستان نماز شیراز احداث شده و هدف از ساخت آن افزایش سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی شرق شیراز است.

به گزارش ایلنا حیدر اسکندر پور در آیین بهره‌برداری از بوستان کوهستان  سایه در بلوار رسول اعظم (ص) با تاکید بر تحقق انسان محوربودن پروژه ها در مورد زیرگذر تقاطع استاد بهمن بیگی که در این آیین به بهره‌برداری رسید گفت: این زیرگذر که ۴۵۰ مترمربع طول و بیش از ۱۵ متر عرض دارد، با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در تقاطع بلوار امیرکبیر و بزرگراه مهندسان احداث شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۱۱ کیلومتر فیبرنوری احداث، ۳۰ هزار مترمربع تملک زمین، ۲ کابل فشار قوی و ۲ کیلومتر لوله آب نیز جابه جا شده است.

وی، با بیان اینکه فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی نیز در تابستان ۹۹ افتتاح شده بود، گفت: هدایت مستقیم وسایل نقلیه سنگین از ورودی جاده بوشهر به طرف کمربندی، تکمیل رینگ پیرامونی شهر و تقسیم ترافیک در ورودی جنوب غرب شهر از اهداف احداث این پروژه است.

وی، یکی از ویژگی‌های مهم بوستان سایه را مناسب سازی آن برای معلولان و جانبازان دانست و افزود: در این بوستان چهار هکتار فضای سبز، آبنما، آبشار و دریاچه مصنوعی اجرا شده است و جزو بوستان‌های دوستدار کودک به شمار می‌آید.

نخستین پارک مناس  یازی معلولان 

اسکندرپور اضافه کرد:بوستان سایه، نخستین بوستان کوهستانی معلولان است که با وجود اختلاف سطح ۷۰ متری در این بوستان، هیچ پله‌ای در آن بکار برده نشده است.

افزایش سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی شرق شیراز

شهردار شیراز در مورد سایر پروژه‌هایی که به صورت همزمان امروز (بیست و یکم بهمن ماه ۹۹) در این شهر افتتاح شد، گفت: پارک ترافیکی بوستان مادر، بوستان ریاضی و نجوم، بهسازی محلات، نورپردازی تقاطع‌ها، منظر فضای سبز خلیج فارس و فضای شهری عدالت از جمله این پروژه‌هاست.اسماعیل صالحی معاون  فنی عمرانی شهرداری  شیراز در آیین افتتاح فاز دوم (زیر گذر )تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان   گفت: تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز ،ایمن سازی و تسهیل ترافیک مسیر جنوب شهر (جاده بوشهر)به آزاده راه اصفهان -شیراز در امتداد تقاطع مهندسین و تکمیل رینگ پیرامونی احداث شده است 

 افتتاح بوستان کوهستانی با 10 هکتار 

شهردار منطقه یازده در آیین افتتاح بوستان کوهستانی سایه نیز گفت: بوستان ده هکتاری سایه در شرق شیراز واقع شده و بیش ازچهار و نیم هکتار فضای سبز دارد. 

حمید برزگر گفت: این بوستان اولین پارک کوهستانی است که با وجود اختلاف سطح 40 تا 70 متر از کف بلوار رسول اعظم (ص) برای افراد کم توان و دارای معلولیت مناسب سازی شده  و تمام مسیرها به وسیه احداث رمپ برای این عزیزان قابل دسترسی           می باشد

 وی افزود: وسعت و پیوستگی این بوستان به طبیعت بکر کوهستانی از مهمترین ویژگی های این محیط می باشد که علاوه بر ایجاد محیطی امن و زیبا برای استفاده شهروندان، امکان دسترسی به کوهستان مجاور را نیز برای علاقمندان طبیعت فراهم کرده است.

برزگر با بیان این موضوع که این بوستان دارای یک دریاچه مصنوعی به وسعت حدود چهار هزار متر مربع با آب نماهای توپیکال می باشد، خاطرنشان کرد: احداث دو خط زیپ لاین، اسلک لاین ،های لاین؛ کارگاه های صخره نوردی، آبشار مصنوعی، پارک کودک، کافی شاپ و نورپردازی مناسب آن را به یک بوستان منحصر به فرد و چندجانبه تبدیل کرده است.

وی افزود: تمامی اقدامات انجام شده در این پارک با نظر کارشناسان و متخصصین همراه بوده است.

شهردار منطقه یازده با اعلام اینکه ارتفاع آبشار مصنوعی این بوستان حدود 90متر می باشد گفت:در مسیر جاری شدن آبشار چندین آبراهه احداث شده است تا به  شهروندان و بازدیدکنندگان پارک، حس و حال حضور در یک محیط طبیعی آرامبخش را القا کند.

برزگر افزود: از دیگر ویژگی های بوستان سایه، پیوستگی آن با بافت کوهستانی می باشد و بیشترین تأکید ما نیز بر ایجاد جاذبه هایی قرارداشته که تداعی گر یک محیط  بکر کوهستانی هستند در دل طبیعت شهری باشد.

شهردار منطقه یازده توضیح داد: در حال حاضر دو خط زیپ لاین 400 متری در ارتفاع حدود 40 متری نصب شده و دو سایت صخره نوردی با بیش از 35کارگاه آموزش تخصصی صخره نوردی، دره نوردی و غارنوردی در شرق و غرب این بوستان مشغول ارائه آموزش به علاقمندان و ورزشکاران این رشته ها است.

شهردار منطقه یازده اظهار کرد: بوستان سایه به شکلی طراحی شده است که گسترش آن در آینده امکان پذیر باشد و پیش بینی لازم از نظر تأسیسات برقی و مکانیکی انجام و شبکه فاضلاب به طول 600 متر در آن اجرا شده است و امیدواریم با احداث و گسترش بوستان ها و فضاهای سبز ،کلانشهر شیراز در صدر بهترین شهرهای ایران از نظر سرانه فضای سبز، داشتن هوای پاک ومردم محور بودن قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
محمدرضا طاهری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز