خبرگزاری کار ایران

امضاء توافق نامه اشتغال نخبگان

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۷۵۱

عامل اصلی شکوفایی در حوزه دانش‌بنیان نیروی انسانی متخصص است، بنابراین باید روی حفظ افراد نخبه و متخصصان تراز اول تمرکز کرده و آنها را جذب کنیم و از دانشی که دارند استفاده کاربردی صورت گیرد و این موضوع در صدر مسائلی است که شرکت‌ها باید به آن بپردازند.

به گزارش ایلنا، بنیاد ملی نخبگان در راستای اشتغال اعضای این بنیاد توافق نامه ای را با یکی از مجموعه های دانش بنیان به امضا رساند.

مدیر عامل صنایع ارتباطی آوا گفت: در این راستا زمینه های جذب و بکارگیری از میان نخبگان و استعدادهای برتر در رشته های مختلف و در زیر مجموعه های این شرکت پس از انجام مصاحبه و بررسی های تخصصی فراهم شده است، لذا تمامی نخبگان و استعدادهای برتردر رشته های مهندسی نرم افزار، شبکه، سخت افراز، و الکترونیک تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان می توانند جهت ثبت نام وفعالیت در این شرکت اطلاعات خود  را از طریق  سامانه بنیاد ارسال کنند.

انوشیروان مرآت با بیان این مطلب  تاکید کرد: عامل اصلی شکوفایی در حوزه دانش‌بنیان نیروی انسانی متخصص است، بنابراین باید روی حفظ افراد نخبه و متخصصان تراز اول تمرکز کرده و آنها را جذب کنیم و  از دانشی که دارند استفاده کاربردی صورت گیرد و این موضوع در صدر مسائلی است که شرکت‌ها  باید به آن بپردازند.

مرآت در بخشی از سخنان خود بر ضرورت حمایت بخش دولتی از شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی تاکید کرده و  گفت: در حال حاضر توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بقیه نهادهای ذی‌ربط برنامه‌ریزی‌ هایی جهت حمایت  معنوی و  مادی از شرکت‌های دانش بنیان پیش‌بینی شده و انصافا حمایت‌های چند سال اخیر مفید بوده است.

وی در بخشی از سخنان خود، صنعت مخابراتی کشور را جزو بخش های صنعتی پویا و فعال کشور توصیف کرد و گفت در سندیکای صنعت مخابرات ایران شرکتهای متعددی داریم که تولیداتشان حرف برای گفتن دارند و در حوزه های مختلف با شرکتهای خارجی رقابت می کنند. وی با اشاره به موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان داخلی گفت: از نظر قوانین و مقررات وضعیت خوب است اما این مقررات در بسیاری  از  سازمان‌ها به درستی اجرا نمی‌شوند.

وی افزود: مثلا قوانین مصوب مجلس، تصویب‌نامه هیات وزیران و بخشنامه‌هایی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها وجود دارد که صراحتا خرید محصولات خارجی که دارای مشابه داخلی هستند را  ممنوع اعلام کرده و حتی لیست آنها را مشخص کردند اما در عمل موارد زیادی را می‌بینیم که این مقررات نقض شده و اجرا نمی‌شود.

مرآت تاکید کرد:  اکثر مخاطبان و خریداران صنعت ما دستگاه‌های اجرایی و یا شرکتهایی هستند که تحت شمول مقررات حمایت از تولیدات داخلی هستند اما قوانین و مقررات حمایتی از محصولات داخلی آنطور که باید اجرایی نشده و همچنان بی اعتمادی به محصولات داخلی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی دفتر مطالعات آینده در این شرکت نیز توضیح داد : در مجموعه خودمان از ابتدای امسال دفتری به نام دفتر مطالعات آینده تاسیس کردیم که زیر مجموعه مرکز آموزش و پژوهش قرار دارد و ماموریت آن رصد کردن تحولاتی است که پیش‌بینی می‌شود در آینده در بازار و صنعت مرتبط اتفاق بیفتد و در نظر داریم نتیجه بررسی‌ها و مطالعات را در معرض دسترسی جامعه مخابراتی کشور نیز قرار دهیم که در این راستا استفاده از ظرفیت کلیه پژوهشگران و تعامل با مراکز معتبر علمی و پژوهشی و اتحادیه جهانی مخابرات  در دستور کار این دفتر قرار گرفته است .

وی همچنین با بیان اینکه این شرکت  توانسته با پیاده سازی مجموعه متنوعی از ایده ها و تولید محصولات نوآورانه، به طور مستمر نسبت به ارتقای کیفی و کمی سبد محصولات خود اقدام کند گفت: همچنین، راهکارهای جدید این شرکت برای شبکه مخابرات عمومی مبتنی بر ساختار IMS طراحی شده که قابلیت پیاده سازی در سیستم های دارای پراکندگی جغرافیایی و مدیریت یکپارچه شبکه را فراهم می آورد..

مدیرعامل صنایع ارتباطی آوا افزود: پروژه کلان ملی «بومی سازی و طراحی و ساخت تجهیزات لایه هسته IMS» در اسفند ماه 1394، از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صنایع ارتباطی آوا ابلاغ شد و  شرکت ارتباطات زیرساخت کشور به عنوان نهاد هماهنگ کننده در این پروژه حضور دارد. در جهت دستیابی به نتیجه مناسب، در تلاشیم که موضوع همگرایی ارتباطات ثابت و سیار را نیز در این پروژه مد نظر قرارداد دهیم و از همفکری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای سیار بهره بگیریم.

وی در عین حال بیان کرد: IMS پیشرفته ترین معماری شبکه های مخابراتی در جهان می باشد که برای پوشش دادن ظرفیت های بسیار بالا (میلیون ها شماره) طراحی شده و ضمن انعطاف پذیری بسیار بالا این امکان را فراهم می کند که محدوده وسیعی از خدمات نوین ارزش افزوده در اختیار مشترکین شبکه مخابراتی قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز