خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران:

دولت می‌توانست به جای حمایت از خودروسازان، نوسازی بافت‎های فرسوده را در اولویت قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۵۴۲

اگر این تسهیلات به سمت بازسازی بافت‏های فرسوده سوق داده می‏شد، بخش عمده‎ای از مشکلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کلان‏شهری مانند تهران، حل و فصل می‏شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر قادری؛ عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در حاشیه نشست «نقش اقتصاد مقاومتی در صنعت بانکداری در شرایط پساتحریم»، به موضوع جایگاه اقتصاد شهری در بسته خروج از رکود پرداخت و گفت: متأسفانه ظرفیت‏های اقتصاد شهری در این بسته، مورد توجه قرار نگرفته  است.

وی با اشاره به اینکه دولت به جای اختصاص وام 25 میلیون تومانی با سود مناسب 16 درصد به خودروسازان میتوانست وضعیت مسکن شهری را سر و سامان بدهد، ادامه داد: نکته اینجاست که ورود این حجم از خودرو به طور یکجا در سطح کلان شهرها می‏تواند چالش‏هایی همچون ترافیک و افزایش آلودگی هوا را تشدید کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظر ما بهتر بود دولت این حجم از نقدینگی را صرف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی میکرد، یادآور شد: متأسفانه این ناوگان در سطح کشور، وضعیت مناسبی ندارد و همین عامل، چالشهای متعددی را در فضای شهری پدید آورده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه به غیر از ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی بافتهای فرسوده نیز می‏توانست گزینه مناسب‏تری به جای خودروسازان باشد، گفت: اگر این تسهیلات به سمت بازسازی بافت‏های فرسوده سوق داده می‏شد، بخش عمدهای از مشکلات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی کلان‏شهری مانند تهران، حل و فصل می‏شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز