خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران؛

هنوز هم بخشی از اراضی زیر کشت سبزی و صیفی جات، با فاضلاب آبیاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۹۶

در طول سالهای گذشته طرحی تحت عنوان تامین آب سالم و اصلاح الگوی کشت، مقابله، کنترل و برخورد با کشاورزانی که با فاضلاب سبزی تولید می‌کنند تدوین و اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با کشت برنج در استان تهران به دو دلیل مخالف هستیم، اول اینکه کشت این محصول مصرف بی‌رویه آب را در پی دارد و دومین مسئله استفاده از فاضلاب در کشت برنج است. به همین جهت ما پیگیری می‌کنیم که تولید برنج را در استان تهران به صفر برسانیم.


به گزارش ایلنا، سیدمحمد موسوی در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، اظهار کرد:: تولید برنج حتی اگر با آب سالم انجام شود با توجه به میزان بالای تبخیر در استان امری منطقی نیست.


وی در رابطه با آبیاری سبزی توسط فاضلاب گفت: در طول سالهای گذشته طرحی تحت عنوان تامین آب سالم و اصلاح الگوی کشت، مقابله، کنترل و برخورد با کشاورزانی که با فاضلاب سبزی تولید می‌کنند تدوین و اجرا شد.


رئیس جهاد کشاورزی استان تهران افزود: مسئول تامین آب شرکت آب منطقه‌ای، مسئول سلامت آن سازمان محیط زیست، مسئول سلامت تولید وزارت بهداشت و درمان و مسئول نظارت بر سلامت تولید در مزرعه وزارت جهاد کشاورزی است. در نتیجه اجرای این طرح با همکاری چند دستگاه اتفاق افتاد که باید در کنار هم قرار می‌گرفتند.


موسوی اظهار کرد: از ۲۱۱ هزار هکتار اراضی استان تهران ۲۲ هزار هکتار آن زیر کشت سبزی و صیفی است. که از این میزان در ۷۴۱ هکتار آبیاری مخلوط(آب سالم و فاضلاب) انجام می‌شد که ۱۵ تا ۳۵ درصد سهم فاضلاب‌ها بود. با اقدامات اجرا شده ۴۶.۵ هکتار از این اراضی باقی مانده ضمن اینکه اداره محیط زیست استان تهران با متخلفان در حال برخورد است و همچنین ما در حال احداثتصفیه‌خانه‌ای در جنوب تهران هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز