خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اتاق تعاون مرکزی تاکید کرد:

استفاده از بازارهای مالی جدید دربخش جدید / واحدهای تولیدی تعاونی یک به یک از گردونه اقتصادی خارج می شوند

کد خبر : ۱۹۲۴۸۰

وام ارزان قیمت وجود خارجی ندارد و بخش تعاون به دلیل عدم امکان استفاده از وام های ارزان قیمت با مشکل مواجه شده و واحدهای تولیدی تعاونی دانه به دانه از گردونه اقتصادی خارج می شوند که باید فکری به حال آنها کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مفتح دبیر کل اتاق تعاون مرکزی عصر امروز در سومین جشنواره جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی با اشاره به تامین منابع مالی برای تعاونی ها اظهار داشت: وام ارزان قیمت وجود خارجی ندارد و بخش تعاون به دلیل عدم امکان استفاده از وام های ارزان قیمت با مشکل مواجه شده و واحدهای تولیدی تعاونی دانه به دانه از گردونه اقتصادی خارج می شوند که باید فکری به حال آنها کرد.


وی با اشاره به مشکلات بخش تعاونی در خصوص تامین نقدینگی خاطر نشان کرد: در برنامه کوتاه مدت و میان مدت می توان در تسهیل و تسریع تامین نقدینگی تغییراتی ایجاد کرد، در کوتاه مدت هم می توان با ارتباط بین تعاونی ها محصولات تولید شده را توزیع کرد و در برنامه میان مدت دست دلالان را از واحدهای تعاونی کوتاه کرد، زیرا دلالان هزینه هایی را از حلقه های قبلی به بعدی تحمیل می کنند و همه حلقه ها متضرر می شوند.


مفتح با اشاره به سرعت گردش نقدینگی و کاهش قمیت تمام شده تصریح کرد: در صورتی که سه بار درسال وام کم بهره بچرخد می توان کیفیت گردش نقدینگی را افزایش داد البته این کار با همکاری بانک توسعه تعاون در حال اجراست.


مفتح در ادامه با بیان اینکه باید از بازارهای مالی جدید همانند بورس و صکوک در بخش تعاون استفاده کرد افزود: در کنار این دو بخش منابع مالی ارزان قیمت در بخش تعاون سرازیر می شود چرا که بافت شرکتهای تعاونی و نظام بورس به عنوان بازار سرمایه هم اکنون در دنیا اجماع شده و باید این همت در کشور به وجود آید همچنین ضرورت سرمایه گذاری خارجی و نظام حقوقی با بخش تعاون احساس می شود تا با مقاوم سازی اقتصاد و تا باوری اقتصادی بخش تعاون قوی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز