خبرگزاری کار ایران

کشف ۱۲۰ میلیون نخ سیگار قاچاق

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۱۳

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از کشف ۱۲ هزار کارتن معادل ۱۲۰ میلیون نخ سیگار قاچاق در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان کشفیات سیگار قاچاق معادل حدود ۵۰ درصد کل کشفیات سیگار قاچاق در سال گذشته بوده است.

به گزارش اینا، علی اصغر رمزی با اشاره به اینکه تعداد گشتهای مربوط به کشف سیگار قاچاق در کشور امسال چند برابر شده است، گفت: اگر همین روند ادامه یابد پیش بینی ما این است که امسال میزان کشفیات سیگار قاچاق نسبت به سال قبل چندین برابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی های انجام شده حدود ۴۰ درصد از کل قاچاق سیگار به کشور از طریق مرزهای غربی انجام می شود، افزود: ۱۵ تا ۱۶ درصد از کل قاچاق سیگار نیز مربوط به مرزهای جنوبی بوده و مابقی قاچاق نیز از سایر مرزها انجام می شود.

رمزی کل کشفیات سیگار قاچاق را در سال قبل حدود ۲۵ هزار کارتن معادل ۲۵۰ میلیون نخ اعلام کرد و گفت: امسال مبارزه با قاچاق سیگار را در ابعاد مختلف تشدید کرده ایم. از جمله اینکه عاملین کل که اقدام به توزیع سیگار قاچاق کنند مجوز عاملیت آنها باطل می شود و در رابطه با مبارزه با قاچاق سیگار نیز هماهنگی مناسبی بین دستگاه های ذیربط مانند به وجود آمده است.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به اینکه اصلاح قوانین و مقررات یکی دیگر از راهکارهای مقابله با قاچاق سیگار است، گفت: البته نمی توانیم به طور کامل برخورد فیزیکی و سخت افزاری با قاچاق سیگار را کنار گذاشته و تنها برخورد نرم افزاری و اقتصادی با این پدیده داشته باشیم.

رمزی افزود: البته سیاستهای اقتصادی مانند افزایش عوارض و مالیات قطعا بر افزایش قاچاق سیگار تاثیر می گذارد و اگر در اتخاذ چنین سیاستهایی دقت نشود شاهد تشدید قاچاق سیگار به کشور می شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز