خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

اهداف، الزامات و راهکارهای سیاست اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و تجارت

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۲۱۵

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و تجارت ۱۴۵ برنامه را تدوین کرده ایم.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد فضای تعامل و همکاری برد - برد با کلیه کشورها از طریق متنوع سازی صادرات غیر نفتی، مدیریت واردت و نیز کاهش قیمت تمام شده اهدافی است که به گفته معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و تجارت تعریف شده اند.

به گزارش ایلنا، حسین ابویی مهریزی افزود: پس از ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بنابر دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت ستادی تشکیل شد تا برنامه عملیاتی وزارتخانه ارائه شود و بر این اساس طی سیاست شماره یک یازده برنامه را تدوین کردیم و با سیاست شماره ۲ حدود ۱۴ برنامه و در کل ۱۴۵ برنامه ارائه شد.

وی اضافه کرد: این ۱۴۵ برنامه باید طی فرمتی که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابلاغ کرده اند در چند فصل ارائه بشود.

ابویی ادامه داد: این برنامه ها در ۵ فصل ارائه شد بدین ترتیب فصل اول به تبیین وضع موجود، فصل دوم اهداف کیفی، کمی و الزامات، فصل سوم راهکارها وبرنامه های اجرایی، فصل چهارم تقسیم کاربرنامه اجرایی و فصل پنجم زمانبندی اجرای برنامه ها اختصاص یافت.

وی در ادامه با تشریح دو بخش مهم اهداف کمی و راهکارها و برنامه های اجرایی گفت: در اهداف کیفی بهبود فضای کسب و کار، افزایش توان رقابتی صنعتی کشور، افزایش سهم ارزش افزوده صنعت و معدن و تجارت از تولید ناخالص ملی، افزایش سهم صادرات صنعتی از صادرات غیرنفتی، افزایش سهم تولیدات با فناوری متوسط و بالا در ارزش افزوده صادرات صنعتی کشور مطرح می شود.

ابویی ادامه داد: همچنین افزایش سهم بخش خصوصی در فعالیتهای بخش صنعت و معدن و تجارت، ارتقای شاخصهای زیست محیطی در راستای توسعه پایدار، رفع موانع الحاق به سازمان تجارت جهانی و بهره برداری از ظرفیت آنها، ساماندهی اثر بخش تولید و انتشاراطلاعات و آمار و شفاف سازی فرآیندها و کاهش رفع تبعیض در تخصیص تسهیلات و امکانات و حذف انحصارات از دیگر اهدافی هستند که در بخش اهداف کیفی اقتصاد مقاومتی بخش تولید و تجارت به آن پرداخته شده است.

به گفته وی زدودن موانع و مقررات فعالیتهای اقتصادی و تولید صادراتی، ارتقای بازدهی اقتصادی بخش صنعت و معدن نسبت به بخش غیر مولد از طریق ارتقای بهره وری، بهبود زیرساختهای تجاری، شفاف سازی کلیه فعالیتهای اقتصادی بخش و صنعت و معدن، و تجارت ازدیگر اهداف کیفی تعریف شده بخش صنعت و معدن و تجارت برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری در این بخش هستند.

ابویی افزود: ایجاد فضای تعامل و همکاری برد - برد با کلیه کشورها از طریق متنوع سازی صادرات غیر نفتی، مدیریت واردت و نیز کاهش قیمت تمام شده اهدافی است که به گفته معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و تجارت تعریف شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز