خبرگزاری کار ایران

تولید انواع خودرو ۹۲ درصد رشد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۲۷

طی دو ماهه نخست سال ۹۳،۱۳۵ هزار و ۹۰۱ دستگاه انواع خودرو تولید شد که در مقایسه با دو ماهه نخست سال گذشته که تولید آن برابر با ۷۰ هزار و ۵۸۳ دستگاه بود، رشد ۹۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید انواع خودرو طی دو ماهه نخست امسال بیش از ۹۲ درصد رشد داشت.

به گزارش ایلنا، طی دو ماهه نخست سال جاری تولید خودروهای سواری نیز با رشدی معادل ۹۲.۳ درصدی نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته روبرو بوده بطوریکه از رقم ۶۰ هزارو ۱۰۶ دستگاه در ۲ ماهه نخست سال گذشته به ۱۱۵ هزارو ۵۸۹ دستگاه در ۲ ماهه نخست امسال، ارتقاء یافته است.

این گزارش می‌افزاید: طی ۲ ماهه نخست سال جاری وانت به تعداد ۱۹ هزار و ۳۳۲ دستگاه؛ کامیون ۹۵۵ دستگاه، اتوبوس ۱۷ دستگاه و مینی‌بوس ۸ دستگاه تولید شد.

در ادامه این گزارش در خصوص تولید انواع خودروهای سواری طی ۲ ماهه نخست سال جاری؛ آمده است: «پراید نسیم و صبا» به تعداد ۲۵ هزار و ۱۰ دستگاه؛ «پژو ۴۰۵» به تعداد ۵ هزار و ۹۷۷ دستگاه؛ «پژو پارس» به تعداد ۵ هزار و ۳۷۳ دستگاه؛ «MVM» به تعداد ۳ هزار و ۷۳۱ دستگاه؛ «سمند» ۲ هزار و ۱۵۶ دستگاه؛ «تندر ۹۰» به تعداد ۴ هزار و ۵۲۰ دستگاه و «تیبا» به تعداد ۳ هزار و ۴۸۷ دستگاه تولید شده است.

همچنین در این مدت میزان تولید سایر خورودهای سواری؛ «پژو ۲۰۶» به تعداد ۳ هزار و ۶۳۴ دستگاه؛ «پراید نسیم و صبای دوگانه‌سوز» به تعداد یک هزار و ۴۹۷ دستگاه؛ «رانا» به تعداد یک هزار و ۹۶ دستگاه؛ «محصولات رنو» به تعداد ۲ هزار و ۵۱۶ دستگاه؛ «تینا» به تعداد ۱۸۰ دستگاه و «مگان» به تعداد ۶۰ دستگاه تولید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز