خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری سایپا در ساخت خودروهای هیبریدی

کد خبر : ۱۷۱۰۴۹

ایلنا: گروه خودروسازی سایپا با هدف ایجاد فضای تحقیق و توسعه و گسترش همکاری با نهاهای علمی و پژوهشی و گروه های دانشگاهی پروژه همکاری با نخبگان را در قالب سرمایه گذاری بر روی طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی کلید زد.

به گزارش ایلنا در جریان بازدید تیم هاوین متشکل از دانشجویان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از سایپا و نمایش خودرو هیبریدی هاوین۲ در این شرکت، مدیرعامل و اعضا هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا حمایت مالی خود از این طرح را با هدف گسترش تحقیق و توسعه در حوزه طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی اعلام کردند.

بر اساس این گزارش مراحل طراحی و ساخت خودرو هیبریدی هاوین۲ بر روی پلت فرم ایکس ۱۰۰ محصولات سایپا از آبان سال ۱۳۸۸ آغاز شده در مدت زمان ۱۰ ماه به انجام رسید و پس از آن فاز ساخت این خودرو آغاز شد و پس از ۶ ماه نیز این مرحله به اتمام رسیده است.

تیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان سازندگان این خودرو در مسابقات جهانی استرالیا در سال ۲۰۱۱ در کنار تیم هایی از برترین دانشگاه های دنیا از جمله کمبریج، میشیگان، استنفورد، برکلی و MIT شرکت کرد و با اختلاف یک رتبه نسبت به برترین دانشگاه فنی و مهندسی جهان یعنی MIT و برتری ۱۴ رتبه ای نسبت به دانشگاه تهران به عنوان چهارمی آسیا دست یافت.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا همواره بر ضرورت لزوم تحقیق و توسعه و استفاده از تجربیات و دانش علمی نخبگان دانشگاهی تاکید کرده و تاکنون سرمایه گذاری های فراوانی را در این خصوص انجام داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز