خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

تدوین استاندارد غذای حلال، اقدامی ارزنده است / احکام اسلام تابع مصالح و مفاسد است

کد خبر : ۱۶۱۱۷۳

از مجموع روایات و اشارات برخی از آیات قرآن استفاده می کنیم که مصالح و مفاسد هم جسمانی و هم روحانی است و غذای حرام افزون بر جسم، روح انسان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

آیت الله ˈناصرمکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید، تهیه و تدوین استاندارد بین المللی غذای حلال را اقدامی ارزنده دانست.

به گزارش دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و شماری از دست اندرکاران تهیه و تدوین استاندارد بین المللی غذای حلال افزود: کار شما هرچند دیر انجام شده، اما بسیار خوب است، این کار باید در مرحله اجرا با دقت عملیاتی شود تا سوء استفاده ای از استاندارد غذای حلال صورت نگیرد.

وی با بیان این که نظارت و بازرسی مداوم نسبت به این کار ضروری است، اظهار داشت: در زمینه اطلاع رسانی و بیان احکام اسلامی به صورت گسترده نیز باید اقدامات شایسته ای انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی، برگزاری همایش به منظور تبیین ابعاد مختلف استاندارد غذای حلال را امری لازم و مهم دانست.

وی با بیان این که برخلاف بعضی از مذاهب اسلامی، ما معتقدیم احکام اسلام تابع مصالح و مفاسد است، گفت: از مجموع روایات و اشارات برخی از آیات قرآن استفاده می کنیم که مصالح و مفاسد هم جسمانی و هم روحانی است و غذای حرام افزون بر جسم، روح انسان را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز