خبرگزاری کار ایران

در نتیجه آخرین جلسه شورای رقابت؛

شرایط به نفع خودروسازان رقم خورد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۷۲۸

بررسی‌ها حاکی ازآْن است که شرایط به گونه‌ای تعیین شده که افزایش و یا عدم افزایش قیمت خودرو به عهده خودروسازان باشد.

خودروسازان معتقدند عدم نقدینگی همچنان بزرگ‌ترین مشکل و مانع بر سر راه تولید خودرو طی سال آینده خواهد بود. گویا دولت نیز فعلا و با هدف کنترل نقدینگی و تورم، قصدی برای شارژ مالی خودروسازان ندارد و اگر این گونه باشد، صنعت خودرو کار بسیار سختی برای افزایش تیراژ خود در سال پیش رو خواهد داشت.

البته قرار است چندین محصول جدید در سال ۹۳ به خطوط تولید خودروسازان اضافه شود که اگر این اتفاق سر وقت رخ داده و طبق برنامه پیش برود، می‌توان به افزایش تیراژ و تنوع خودروسازان کشور امیدوار بود.

هر چند محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت و تجارت گفته است وزارتخانه متبوعش موافق افزایش قیمت خودرو نیست، اما این سخن را در حد یک توصیه به خودروسازان دانسته و درباره قیمت خودرو در سال آینده، نیز گفته است: نظر ما این است که قیمت خودرو تغییر نکند البته خودروسازان ما شرکت های خصوصی هستند و ما فقط برایشان نقش ارشادی داریم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علی رغم اینکه وزیر صنعت از عدم تمایل برای افزایش قیمت خودرو در سال آینده خبر داده، اما بررسی‌ها حاکی ازآْن است که شرایط به گونه‌ای تعیین شده که افزایش و یا عدم افزایش قیمت خودرو به عهده خودروسازان گذاشته شده است. به گونه‌ای که وزیر صنعت در آخرین جلسه شورای رقابت با عنوان اینکه دولت قادر به حمایت مالی از خودروسازان نیست تامین نقدینگی را از طرق مختلف به خودروسازان سپرده که به نظر می‌رسد تنها راه حل آن افزایش قیمتها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آخرین قیمت های خودرو در بازار شب عید حاکی از افزایش جزئی در برخی از مدل‌ها است؛ بر این اساس، بهای هیوندای سوناتا ۱۳۷ میلیون تومان، سراتو ۱۰۳ میلیون تومان، چیلی ۶۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سانتافه ۱۶۴ میلیون تومان، اسپورتیچ ۱۴۰ میلیون تومان، جنسیس ۲۷۶ میلیون تومان، اپتیما ۱۳۴ میلیون تومان، مزدا ۳ جدید تیپ ۴ به قیمت ۱۱۵ میلیون تومان و رنو مگان ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین ام وی ام ۳۱۵ به قیمت ۳۸ میلیون تومان، ام جی ۱۰۳ میلیون تومان، لیفان ۶۲۰ به قیمت ۴۴ میلیون تومان، جک جی ۵ به قیمت ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مگان، ۸۷ میلیون تومان، تندر ۹۰ پارس‌خودرو، ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، تیبا، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیسان تیانا، ۱۳۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵،۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سمند ال‌ایکس، ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، پژو پارس، ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۶ تیپ۲، ‌ ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شود.

همچنین تندر ۹۰ ایران‌خودرو، ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵،۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل وی‌۹،۴۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل وی‌۸، ‌ ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱،۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ‌ پراید ۱۳۱،۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲،۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز