خبرگزاری کار ایران

گمرک اعلام کرد؛

تسهیلات جدید گمرک در مرز پیرانشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۵۴

در حال حاضر گمرک مرزی پیرانشهر و به منظور تسهیل و تسریع در امور گمرکی به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به صاحبان کالاهای تجاری و کامیون‌های ترانزیتی است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت تسریع در عبور کالا از مرزهای گمرکی، کاهش هزینه تجارت و افزایش رضایت‌مندی صادرکنندگان، مسافران و بازرگانان تسهیلات جدیدی در مرز پیرانشهر فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، میرهاشم سیداحمدی ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی و مدیرکل گمرک ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر گمرک مرزی پیرانشهر به صورت مرزی ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به صاحبان کالاهای تجاری و کامیون‌های ترانزیتی است و به منظور تسهیل و تسریع فرایند گمرکی کالاهای صادراتی، یک خط جداگانه برای این منظور اختصاص یافته است تا این نوع کالاها دچار معطلی نشوند.

وی افزود: کارکنان گمرک پیرانشهر(تمرچین) تا هر زمان که کالاهایی برای صادرات وجود داشته باشد در محل کار خود باقی می‌مانند تا تشریفات ترخیص را در همان روز انجام دهند.

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی به روز کردن تشریفات گمرکی کامیون‌های ترانزیتی را که پیشتر از این هفته‌ها در پشت مرز معطل می‌ماندند را یکی دیگر از اقدامات مؤثر و مهم گمرک در جهت روان‌سازی فرایند ترانزیت خارجی خواند و گفت: کامیون‌های خارجی حامل کالاهای ترانزیتی پس از ورود به داخل کشور در محوطه گمرکی پارک کرده و بلافاصله به دنبال انجام امور مربوط می‌روند، در حالی که قبلاً مدت‌های مدیدی در پشت مرز متوقف می‌شدند و همین امر موجب نارضایتی آنان بود.

سیداحمدی فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات لازم برای تسهیل و تسریع عبور مسافران از مرز پیرانشهر را از دیگر اقدامات گمرک عنوان و ابراز امیدواری کرد که با همکاری سایر سازمان‌های مستقر در مرز، تشریفات گمرکی کالاهای تجارتی و ترانزیتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

افزایش تردد مسافر از گمرک پیرانشهر

مدیر گمرک پیرانشهر نیز گفت: تردد مسافر از گمرک تمرچین این شهرستان در نه ماهه سال جاری ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

نادر انصاریان افزود: در این مدت بیش از ۹۳۷ هزار نفر از طریق گمرک تمرچین وارد کشور شده و یا از آن خارج شده‌اند.

وی اظهار داشت: در مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار نفر از طریق این گمرک وارد شده و بیش از ۲۸۵ هزار نفر نیز از آن خارج شده بودند.

انصاریان گفت: گمرک تمرچین پیرانشهر از نظر آمار مسافران ورودی و خروجی در بین گمرکات آذربایجان غربی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است که گمرک زمینی تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر و نقطه مقابل حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیک‌ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز