خبرگزاری کار ایران

در ماه نوامبر به وقوع پیوست؛

خریداری ۱۸۴ هزار و ۸۶۰ تن کنجاله از هند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۳۹

صادرات کنجاله دانه های روغنی هند به ایران در نوامبر ۲۰۱۳ با رشد ۵.۵ برابری نسبت به ماه قبل از آن به ۱۸۴ هزار تن رسید.

بر اساس گزارش اتحادیه تجاری ای ئی ای هند صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در بازه زمانی آوریل تا نوامبر ۲۰۱۳ به دو میلیون و ۵۸۰ هزار تن رسید که در مقایسه با صادرات ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار تنی مدت مشابه سال گذشته، ۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام یک اتحادیه تجاری هند، صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش از آن تقریبا سه برابر افزایش یافته و بیشترین رشد صادرات به کشورهای ایران، کره جنوبی و اروپا بوده است.
اما در ماه اکتبر، صادرات کنجاله دانه های روغنی هند، با ۱۳ درصد کاهش از ۶۴۰ هزار تن در مدت مشابه سال گذشته به ۵۶۰ هزار تن رسیده بود.
بیشترین افزایش صادرات به ایران، کره جنوبی و اروپا بوده است، به نحوی که صادرات کنجاله دانه های روغنی هند به ایران در بازه زمانی آوریل تا نوامبر امسال(برابر با ۸ ماه نخست سال ۹۲ ایرانی) ۷۱ درصد رشد داشت و از ۴۶۱ هزار تن در سال گذشته به ۷۸۹ هزار تن رسید.
بر اساس این گزارش، ایران در ماه نوامبر ۱۸۴ هزار و ۸۶۰ تن کنجاله دانه های روغنی از هند خریداری کرده است، در حالی که این میزان در ماه اکتبر ۳۳ هزار تن بوده است. کنجاله دانه های روغنی به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می گیرد.
سلطه هند بر بازار کنجاله دانه های روغنی ایران احتمالا پس از توافق هسته ای اخیر این کشورو گروه ۱ + ۵ از بین خواهد رفت، زیرا این توافق احتمالا مسیر را برای افزایش همکاری رقبای تجاری هند با ایران هموار خواهد ساخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز