خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

ارایه طرح افزایش تسهیلات نوسازی خودرو / وثیقه ملکی بزرگترین مشکل خودروداران فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۴

هم اکنون بانک‌ها خودرو را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند و تنها وثیقه ملکی را در پرداخت تسهیلات قبول دارند به همین جهت رانندگان از این مساله استقبال نمی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی مشکل اساسی در طرح نوسازی خودروهای فرسوده سنگین را وثیقه بانکی دریافت تسهیلات نوسازی دانست.

داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با توجه به عدم استقبال از طرح نوسازی خودروهای سنگین گفت: در جلسه این هفته مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص سقف تسهیلات نوسازی در این بخش، خصوصا تسهیلات نوسازی مینی‌بوس‌ها و افزایش تسهیلات در این حوزه بحثو بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به مشکل وثیقه ملکی برای دریافت تسهیلات نوسازی خودروهای سنگین و باری اظهار داشت هر چند مواردی در خصوص سقف تسهیلات نوسازی در این بخش مطرح می‌شود اما به نظر می‌رسد هم اکنون سقف تسهیلات مشکل اساسی نوسازی خودروها نیست بلکه دریافت وثیقه مانع عمده دارندگان این خودروها در دریافت تسهیلات نوسازی است.

وی گفت: هم اکنون بانک‌ها خودرو را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند و تنها وثیقه ملکی را در پرداخت تسهیلات قبول دارند به همین جهت رانندگان از این مساله استقبال نمی کنند ولی ما امیدواریم بتوانیم با بانک مرکزی به توافق رسیده تا خودرو را به عنوان وثیقه ارائه تسهیلات نوسازی قبول کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در خصوص توافقنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بانک مهراقتصاد، برای اعطای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به منظور نوسازی مینی‌بوس‌ها و ون، افزود: با توجه به در خواست‌هایی که در خصوص افزایش میزان تسهیلات نوسازی مینی‌بوس‌ها با توجه به قیمت این خودروها عنوان شده، این مساله در جلسه که در این راستا برگزار می شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش از این رئیس اتحادیه تعاونی‌های مینی‌بوسرانی با اشاره به افزایش قیمت مینی‌بوس به ۱۲۰ میلیون تومان و عدم توان رانندگان برای نوسازی خواستار کمک بیشتر دولت در این زمینه به ناوگان مینی‌بوسرانی کشور شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز