خبرگزاری کار ایران

ترکان:

انباشتگی مقررات موازی، مانع توسعه در مناطق آزاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۲۱

یکی از اولویت های مناطق آزاد حرکت بر روی محور قانون و توجه به معیشت بومیان و مردمی است که در این مناطق زندگی می کنند و باید توجه به این نکته داشت که آیا توسعه این مناطق در نهایت مردم منطقه را منتفع خواهد کرد؟

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: رسیدن به نظام اداری صالح و بدون فساد در کنار دستیابی به الگوی چشم انداز ایران ۱۴۰۴ یک ضرورت است و باید به نحوی عمل کنیم که انبوه مقررات دست و پاگیر مانع توسعه مناطق آزاد نشود.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان در نشست شورای مدیران روابط عمومی‌های سازمان‌های مناطق آزاد کشور با اشاره به تبدیل مناطق آزاد به یک دولت کوچک با تصدی گری غیر دولتی ادامه داد: مناطق آزاد می توانند با پیروی از الگوها و شیوه های جدید به پایلوت توسعه کشور در ایران ۱۴۰۴ تبدیل شوند.
وی بر اهمیت شفافیت در اطلاع رسانی فعالیت‌ها در مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: شفافیت تنها راه حل مبارزه با فساد است و می بایست عملیات مالی، داد و ستدها و گردش بودجه در مناطق اطلاع رسانی شود تا علاوه بر مخاطبان خاص این موضوعات، مردم منطقه هم در جریان روند برنامه ها در منطقه آزاد مطلع شوند.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: یکی از اولویت های مناطق آزاد حرکت بر روی محور قانون و توجه به معیشت بومیان و مردمی است که در این مناطق زندگی می کنند و باید توجه به این نکته داشت که آیا توسعه این مناطق در نهایت مردم منطقه را منتفع خواهد کرد؟
ترکان تصریح کرد: شاخص هایی را برای اندازه گیری میزان رضایت یا ارزشیابی سطح توقعات مردمی که در مناطق آزاد زندگی می کنند تعریف و طراحی شود و تمام مجادلات نظریه پردازان در دنیا در این است که آیا توسعه، پیشرفت و صنعتی شدن موجب زندگی بهتر خواهد شد؟ آیا انسان ها خوشبخت تر خواهند شد؟ و یا به آرامش و کمال بیشتر خواهند رسید؟
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تصویری بسازیم از مناطق آزاد که بتوان آن را به تمام کشور تسری داد و در برنامه هایی که روابط عمومی ها در منطقه ترتیب می دهند شرایط به نحوی پیش رود تا زاویه ذهنی مردم منطقه به فعالیت های منطقه آزاد معطوف شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز