خبرگزاری کار ایران

در دیدار با اعضای هیات مدیره فرابورس اعلام شد:

پروژه‌های بخش معدن در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد

کد خبر : ۱۱۲۹۵۹

پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی ابتدا باید سودآور شوند و پس از آن در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند.

با در اختیار داشتن منابع مالی، ‌ می توان طرح‌ها را راه‌اندازی و سودآور کرد و بعد از آن به بخش خصوصی سپرد این در حالی است که واگذاری‌های غیرکارشناسانه، منابع درآمدی ایمیدرو را کاهش داده است.

به گزارش ایلنا، رییس هیات عامل این سازمان در نخستین جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره فرابورس با تاکید بر مطلب فوق افزود: ‌ ایمیدرو در کنار نقش نظارتی و سیاستگذاری خود، رسالت توسعه‌ای نیز دارد از همین رو زمانی می‌تواند به وظایف محوله عمل کند که منابع کافی در اختیار داشته باشد.

مهدی کرباسیان ادامه داد: با در اختیار داشتن منابع مالی، ‌ می‌توان طرح‌ها را راه‌اندازی و سودآور کرد و بعد از آن به بخش خصوصی سپرد این در حالی است که واگذاری‌های غیرکارشناسانه، منابع درآمدی ایمیدرو را کاهش داده است.

در این نشست رسول سعدی عضو هیات مدیره فرابورس از آمادگی بازار سرمایه برای افزایش سرمایه گذاری در بخش معدن خبر داد و گفت: شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، علاقمند به تامین سرمایه طرح های معدنی و صنایع معدنی هستند.

وی یادآور شد: تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس، ‌تامین سرمایه طرح‌های معادنی همچون چادرملو و گل گهر را برعهده داشته‌اند این در حالی‌است که هم اکنون شرکت‌های متعدد تامین سرمایه، علاقمند به ورود به این حوزه شده‌اند.


از سوی دیگر در این جلسه که مدیران عامل و ارشد شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورس از جمله کارگزاری بانک کشاورزی، ‌ سرمایه گذاری خوارزمی، سرمایه گذاری بانک مسکن، ‌ تامین سرمایه امین، ‌ فرابورس ایران، ‌ بورس تهران، ‌ توسعه صنایع معدنی امید، ‌ توسعه صنایع بهشهر، ‌ گروه بهمن، ‌ سرمایه گذاری بانک پارساگاد، ‌ گروه مالی آیندگان، ‌سرمایه‌گذاری امید و… حضور داشتند از آمادگی شرکت های خود به منظور توسعه همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی خبر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز