خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری خبر داد:

رشد ۱۰۰ درصدی فاینانس در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ / ۸۰۰ سرمایه‌گذاری خارجی ظرف ۳ ماه

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۶۷

حجم کل منابع مالی و سرمایه خارجی تجهیز شده در سال گذشته۲۰ میلیارد و ۶۵۱ میلیون دلار بوده است، ۱۶ میلیارد دلار آن به صورت فاینانس بوده که ۸ میلیارد تجهیز قطعی شده است و ۸ میلیارد در آستانه گشایش اعتبار است همچنین ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان سرمایه گذاری مستقیم در سال ۹۲ صورت گرفته است.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری سرمایه‌گذاری خارجی به صورت فاینانس را در سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: میزان فاینانس در سال ۹۱ حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۹۲ را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهروز علی شیری رئیس کل سازمان سرمایه گذاری ومعاون وزیر اقتصاد ودارایی در نشست خبری که صبح امروز در جهت ارائه گزارش عملکرد سال ۹۲ این سازمان و تشریح اهداف و اقدامات راهبردی سال ۹۳ برگزار شد اظهار داشت: حجم کل منابع مالی و سرمایه خارجی تجهیز شده در سال گذشته۲۰ میلیارد و ۶۵۱ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: ۱۶ میلیارد دلار آن به صورت فاینانس بوده که ۸ میلیارد تجهیز قطعی شده است و ۸ میلیارد در آستانه گشایش اعتبار است همچنین ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان سرمایه گذاری مستقیم در سال ۹۲ صورت گرفته است.

علی شیری با بیان این مطلب که معدن، ‌نفت وگاز، ‌بیشترین میزان سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده ا ند افزود: سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار که حدود ۷۳درصد می شود به بخش نفت وگاز اختصاص یافته است وهمچنین صنعت و معدن با اختصاص ۲۱درصدی حجم سرمایه گذاری در جایگاه دوم قرار گرفت.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری از رشد ۸۰تا صد در صدی فاینانس در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ خبرداد و ادامه داد: مجموع در آمد فاینانس در سال ۹۱ ۷میلیاردو ۵۰۰میلیون دلار بوده است که به نسبت ۱۶ میلیارد دلار سال ۹۲(۸میلیارد تجهیز قطعی، ۸میلیارد در آستانه تجهیز) رشد صددرصدی را در فاینانس نشان می دهد

وی تصریح کرد: در طول این مدت بیش از ۶ جلسه تخصصی برای برطرف شدن مشکلات فاینانس انجام شده است که درنهایت منجر به دوبرابر شدن حجم آن شده است

علی شیری در خصوص تاثیرتوافقات ژنودر میزان حجم سرمایه گذاری گفت: در اقدام اجرایی این توافق نامه بندی که سرمایه گذاران خارجی را در ایران از سرمایه گذاری برحذر می دارد وجود دارد

وی تصریح کرد: در این بند آمده است که تا قطعی شدن مذاکرات سرمایه گذاری صورت نگیرد ودر صورت انجام این کار و به نتیجه نرسیدن مذاکرات افراد سرمایه گذار شامل تحریم خواهند شد.

علی شیری از اشتیاق کشورهای فرانسه، ‌ایتالیا، ‌اسپانیا برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد و ادامه داد: علاقه و گرایش وافری برای حضور سرمایه گذاران خارجی وجود دارد و همچنین گفتگو هایی با بانکهای بین المللی برای تامین سرمایه گذاری در کشور داشته ایم

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری این اشتیاق را قابل قیاس با گذشته ندانست واذعان داشت: اقبال به سمت ایران علیرغم محدودیتها، ‌فشارها و تهدید های که صورت می گیرد قابل توجه است.

وی در خصوص تاسیس بانکها وبیمه های خارجی در کشور گفت: به طور قطع برای تشکیل بانکهای خارجی هیچ محدودیتی وجود نداردو هم به صورت مشترک و خصوصی می تواند این سرمایه گذاری صورت گیرد

علی شیری تصریح کرد: هرگونه متقاضی می تواند تقاضای خودرا به بانک مرکزی ارائه دهد و چنانچه این تقاضا مورد قبول واقع شود مشکلی نخواهد بود.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری از گفتگو با چندبیمه خارجی جهت سرمایه گذاری در کشور خبر داد و افزود: یکی از بیمه های داخلی گفتگو هایی با سرمایه گذار خارجی انجام داده اند که ظرف یکماه آتی می توانیم اولین مجوز تاسیس بیمه مشترک خارجی و داخلی را داشته باشیم.

وی یکی از طرحهای ضربتی دولت را تقاضا از بورس برای حضور در بازارهای بین المللی عنوان کردو ادامه داد: بنا بود جلسه ای در این راستا در لندن برگزار شود که به دلیل ناهماهنگی ها به تعویق افتاد.

علی شیری در خصوص بهبود فضای کسب و کار کشور گفت: مصوبه ای برای رفع موانع کسب وکار و تولیدهمچنین بهبود شاخصهای آن درایران آماده شده است.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری با اشاره به راه اندازی صندوق ارزی ایرانیان افزود: اساسنامه این صندوق د راختیار سازمان بورس قرار گرفته است همچنین دویا سه جلسه در این سازمان برگزار شده است که با توجه به نتایج جلسات در بهار اجرایی می شود

وی راه اندازی صندوق ارزی ایرانیان را یکی ازابزارهای مهم برای سرمایه گذاری عنوان کردو ادامه داد: به وسیله این صندوق می توانیم سرمایه های ایرانیان خارج از ایران را که علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در کشور خود دارند جذب کنیم که یک راهکار حرفه ای و کاربردی برای تجمیع سرمایه گذاری به حساب می آید.

علی شیری در خصوص سرمایه گذاری خارجی در حوزه مسکن گفت: علاوه بر ترکها سایر کشورها برای ساخت مسکن مراجعه کرده اند همچنین چندین تقاضای جدید علاوه بر کشورهای موجود وجود دارد که وزارت راه و شهر سازی در حال بررسی پیشنهادات موجود و چگونگی همکاری با این کشورها است.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری کشور تصریح کرد: در این حوزه برای افراد کم درآمدو متوسط می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم که در صورت به تفاهم رسیدن یکی از بهترین قرار دادها هم از لحاظ کیفیت ساخت و هم سرعت وهم هزینه ساخت است.

وی از جذب ۷۰۰تا ۸۰۰نفر سرمایه گذار خارجی اعم از گروهی و انفرادی درسه ماه اخیر خبر داد و افزود: براساس گزارش آنیکا از ده هزار مذاکره انجام شده ده مورد‌آن به سرمایه گذاری می انجامد که با توجه به طولانی بودن فرایند مذاکره رقم ۸۰۰سرمایه گذار ظرف سه ماه رقم قابل توجهی است.

علی شیری در پایان خاطر نشان کرد: تا قبل از به روی کار آمدن دولت یازدهم بسیاری از افراد پشت خط برای سرمایه گذاری در کشور بودند که در حال حاضر این افراد به صورت دومنده پیگیر سرمایه‌گذاری هستند و نزدیک خط پایان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز