خبرگزاری کار ایران

درشش ماهه اول سال جاری:

۳۲ هزار بنگاه معاملات ملکی بازرسی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۱۴

در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۳۲ هزار واحد معاملات ملکی و مشاور املاک توسط بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بازرسی شدند. ۳۲ هزار بنگاه معاملات ملکی بازرسی شدند

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۳۲ هزار واحد معاملات ملکی و مشاور املاک توسط بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بازرسی شدند.
۳۲ هزار بنگاه معاملات ملکی بازرسی شدند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید مجتبی قاسمی با بیان اینکه این میزان بازرسی ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است افزود: این بازرسیها در شش ماهه اول سال جاری حدود ۶ درصد از کل میزان بازرسیهای صورت گرفته در سطح کشور را شامل می شود.

قاسمی اضافه کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۶ مورد واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده هایشان با ارزش بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۵۴ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۸۷۳ ریال جهت رسیدگی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
مدیر کل بازرسی ویژه در ادامه تصریح کرد: استانهای سمنان و تهران به ترتیب بالاترین ارزش ریالی پرونده های متشکله را در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.

به گفته این مسئول؛ در بخش پرونده های متشکله ۳۹ درصد و از نظر ارزش ریالی پرونده ها نیز ۲۰ درصد کاهش را در مقایسه با مقطع زمانی مشابه سال گذشته، نشان می دهد.

وی همچنین بیان داشت: عمده تخلفات این واحدها را به ترتیب گرانفروشی، عدم درج تعرفه در محل کسب، عدم صدور فاکتور و نداشتن پروانه کسب شامل می شود.

قاسمی عنوان کرد: براساس آمار اعلام شده طی این مدت، بالاترین آمار تشکیل پرونده به استان خراسان با ۲۱ درصد و از لحاظ نسبت پرونده ها به تعداد بازرسیها نیز به استان خوزستان تعلق داشته است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر با استفاده از کد رهگیری، حدود ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ هزار واحد صنفی مشاور املاک و یک میلیون و ۷۳ هزار و ۱۱۴ مورد معامله ملکی در دفاتر مشاوران املاک سراسرکشور به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز