خبرگزاری کار ایران

محمودحجتی؛

مرغ مازاد در بازار با همکاری وزارتخانه جمع آوری شود / شیر خام مازاد برای تولید شیر خشک خریداری می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۱۰

با خرید مازاد شیرخام تولیدکنندگان، بازار عرضه و تقاضای این محصول نیز متعادل می شود. باید مدیریت تولید مرغ در مقاطع مختلف مانند جوجه ریزی، مرغ مادر و مرغ گوشتی متناسب با تقاضا صورت گیرد.

وزیر جهادکشاورزی با بیان آنکه خرید تضمینی شیر خام از گذشته کمتر در دستور کار این وزارتخانه قرار داشته است، گفت: با خرید مازاد شیرخام تولیدکنندگان، بازار عرضه و تقاضای این محصول نیز متعادل می شود.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در حاشیه امضای موافقتنامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، افزود: از آنجا که واحدهای فرآوری صنایع شیر و لبنیات اعلام کردند تقاضای بازار به اندازه شیر تولیدی نیست تصمیم گرفتیم بخشی از شیر خام مازاد بر نیاز صنایع توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی خریداری شود.

وی با اشاره به آنکه خرید تضمینی شیرخام از چند روز قبل با نرخ مصوب ۱۴۴۰ تومان از دامداران آغاز شده است، گفت: شیر خام مازاد خریداری شده برای تولید شیرخشک مورد استفاده قرار می گیرد.

حجتی درباره مازاد مرغ تولیدکنندگان نیز افزود: قرار است با همکاری این وزارتخانه مرغ مازاد از بازار جمع آوری شود.

وی مدیریت و توسعه بازار را از برنامه های تنظیم بازار مرغ بیان کرد و گفت: باید مدیریت تولید مرغ در مقاطع مختلف مانند جوجه ریزی، مرغ مادر و مرغ گوشتی متناسب با تقاضا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر توسعه بازار، صادرات نیز در دستور کار قرار دارد که اجرای این برنامه ها نیازمند زمان کافی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز