خبرگزاری کار ایران

خرید توافقی برنج از شالیکاران شمال کشور تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۹۷

مقرر شد سازمان تعاون روستایی به خرید توافقی برنج از کشاورزان اقدام کند و شرکت بازرگانی دولتی نیز از عرضه برنج وارداتی در بازار خودداری و جلوگیری کند.

نوبخت گفت: مقرر شده است سازمان تعاون روستایی به خرید توافقی برنج از کشاورزان اقدام کند و شرکت بازرگانی دولتی نیز از عرضه برنج وارداتی در بازار خودداری و جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان نشستی که با موضوع خرید توافقی برنج استان های شمالی با حضور وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و مدیران مرتبط برگزار شد، گفت: در پی گزارش استانداران استان های شمالی از جمله مازندران و گیلان در خصوص بازار راکد فروش محصول برنج کشاورزان همزمان با برداشت و اجبار کشاورزان به فروش محصولاتشان به قیمت نازل به واسطه ها، هیئت دولت مأموریتی را به این معاونت برای خرید توافقی برنج از کشاورزان واگذار کرد که در جلسه فوق العاده عصر چهارشنبه خرید توافقی برنج از شالیکاران شمال کشور تصویب شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تأکید کرد: خرید توافقی برنج از کشاورزان به گونه ای ساماندهی شود که برنجی که به دست مصرف کنندگان می رسد با قیمت بالا نباشد و هم کشاورزان مجبور به فروش محصولشان با قیمت پایین به واسطه ها نشوند.

نوبخت افزود: مقرر شد سازمان تعاون روستایی به خرید توافقی برنج از کشاورزان اقدام کند و شرکت بازرگانی دولتی نیز از عرضه برنج وارداتی در بازار خودداری و جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که برنج داخلی در بازار عرضه می شود، برنج وارداتی توزیع نخواهد شد تا بازار به طور مناسب محصول داخلی را بدست مصرف کنندگان برساند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: با این تصمیم، محصول کشاورزان با قیمت توافقی خریداری و حاصل دسترنج آنها از طریق دولت به فروش می رسد.

نوبخت با اشاره به اینکه خرید محصولات کشاورزی به دو روش خرید تضمینی و خرید توافقی امکان پذیر است، گفت: در خرید تضمینی مبنای قیمت گذاری محصول به گونه ای است که منافع کشاورزانی که موفق به فروش محصول خود نشده اند لحاظ می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز