خبرگزاری کار ایران

درخواست شهردار منطقه ۱۸ از سازمان محیط زیست استان تهران:

وضعیت خروج فاضلاب دو کارخانه بزرگ تولیدکننده لبنیات بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۶۴

ورود فاضلاب خام به این محدوده و بوی تعفن بسیار شدید ناشی از فاضلاب نه تنها سلامت شهروندان را به خطر انداخته، بلکه آلودگی آبهای زیرزمینی و تخریب فضای سبز و روکش آسفالت خیابان ها را نیز سبب شده است.

شهردار منطقه ۱۸ خواستار رسیدگی سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت به وضعیت خروج فاضلاب خام دو کارخانه بزرگ تولیدکننده فراورده های لبنی کشور به محدوده شهری این منطقه شد.

به گزارش ایلنا، وحید نوروزی امروز در نشستی با اصحاب رسانه گفت: خروج فاضلاب خام لبنی دوکارخانه بزرگ تولیدکننده لبنیات کشور به محدوده زیرگذرالغدیر در ضلع جنوبی میدان شیر مشکلات بسیار زیادی را برای شهروندان منطقه بوجود آورده است.

وی تصریح کرد: ورود فاضلاب خام به این محدوده و بوی تعفن بسیار شدید ناشی از فاضلاب نه تنها سلامت شهروندان را به خطر انداخته، بلکه آلودگی آب‌های زیرزمینی و تخریب فضای سبز و روکش آسفالت خیابان ها را نیز سبب شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه درمورد سلامت شهروندان کوتاه نمی آییم، بیان کرد: این دو کارخانه تولید کننده صنایع لبنی یکی در محدوه منطقه ۱۸ و دیگری در منطقه ۹ قرار دارد که بخشی از فاضلاب یکی از این کارخانه ها به محدوده این منطقه سرازیر می شود.

به گفته نوروزی، دو کارخانه مذکور زیر بار خروج فاضلابشان به محدوده منطقه ۱۸ نمی روند و هر کدام موضوع را به دیگری پاس می دهند. این در حالیست که رسیدگی به وضعیت این دو کارخانه در حیطه وظایف سازمان محیط زیست استان تهران است.

شهردار منطقه ۱۸ تصریح کرد: گرچه تولیدات این کارخانه‌ها با نظارت وزارت بهداشت صورت می گیرد، اما نظارت بر نحوه امحا بالای شیر خام و محصولات و ضایعات حاصله از روند فعالیت از اصلی ترین شروط ادامه فعالیت در محدوده شهری است.

وی ادامه داد: بوی بدناشی ازفاضلاب، زندگی شهروندان منطقه ۱۸ را مختل کرده است. از این رو از مسئولان سازمان محیط زیست و اداره محیط زیست استان تهران می‌خواهیم سریعتر به وضعیت آلایندگی فاضلاب این دو کارخانه رسیدگی کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اولین تصاویر از وضعیت خروج فاضلاب به زیرگذر الغدیر در شهریور ۹۲ به ثبت رسیده که پس از اعلام به این دو کارخانه لوله ای عمودی در این محدوده نصب شد که فاضلاب به صورت عمودی سرازیر نشود. این در حالیست که اکنون فاضلاب حاصله به سطح آبهای زیر زمینی سرازیر می شود.

شهردار منطقه ۱۸یادآور شد: با توجه به اینکه فاضلاب حاصل از مواد لبنی خورندگی بسیار بالایی دارد، سطح آسفالت منطقه بسیار آسیب دیده و با توجه با لزج و ناهموار بودن سطح خیابان روزانه شاهد یک تصادف در این محدوده هستیم.

کلنگ احداثبزرگترین تفرجگاه پایتخت به زمین خورد

همچنین وحیدنوروزی شهردار منطقه ۱۸در حاشیه مراسم کلنگ زنی بزرگترین تفرجگاه پایتخت گفت: بزرگترین تفرجگاه پایتخت دردو فازدرمسیل کن احداثمی شودکه درفازنخست این پروژه ۲۳ هکتار ازبوستان طی ۷ ماه آینده(تا پایان سال جاری) به عنوان بوستان مادر درمنطقه احداثمی شود.

وی با بیان اینکه نقطه نظرات بسیاری درمورد نامگذاری این بوستان وجود داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بوستان در محله خلیج فارس احداثمی شودانتظار می رفت نام بوستان نیزخلیج فارس نهاده شود اما به منظور ارج نهادن به مقام شامخ مادر، فاز نخست این تفرجگاه به نام مادر نامگذاری می شود.

شهردارمنطقه ۱۸با اشاره به این نکته که در فاز نخست این بوستان سردیس های شهدای منطقه ۱۸ نصب می شود، گفت: این بوستان محلی ویژه به منظور ارتقای سبک زندگی با اولویت مقام مادر و وظایف مادر احداثمی شود.

نوروزی با تأکید بر اینکه احداثبزرگترین تفرجگاه پایتخت در قالب طرحی به منظور ساماندهی معادن شن و ماسه و روددره کن به مساحت ۴۰۰ هکتار احداثمی شود، گفت: ۳.۶ کیلومتر مسیل کن در منطقه ۱۸ قرار دارد که ۱.۵ کیلومتر آن حدفاصل آزادگان و شهید بروجردی خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۸درادامه ازافتتاح سه بوستان دیگر طی دوماه آینده خبرداد و بیان کرد: اکنون سرانه فضای سبز منطقه ۱۵.۳۵ متر مربع است که با بهره برداری از بوستان های فوق تا پایان ساری جاری به ۱۶.۴۴ متر مربع خواهد رسید

وی تصریح کرد: فضایی یکصد هکتاری در منطقه نوروزآباد وجود دارد که اکنون به منظور پیست اسب سواری مورد استفاده قرار می گیرد، اما قصد داریم با تملک این اراضی و تبدیل آن به فضای سبز از آن استفاده کنیم.

نوروزی ادامه داد: بوستان مادر در قالب طرح بزرگترین تفرجگاه پایتخت در مسیل رود دره کن در فضایی بالغ بر ۴۰۰ هکتار در ۲ فازاحداثمی شود که فاز نخست آن فضایی ۲۳هکتاری است که ازسوی شهرداری منطقه احداثمی شود و فاز بعدی پروژه فرامنطقه ای است که بامشارکت بخش خصوصی انجام می شود و ساماندهی معادن شن و ماسه بخشی از این پروژه است که طی ۵ سال آینده صورت می گیرد

به گفته شهردار منطقه ۱۸، نزدیک به ۳.۵ کیلومتر از مسیل کن در منطقه ۱۸ قرار دارد که ۱.۵ کیلومتر آن حد فاصل پل آزدادگان تا شهید بروجردی است که فاز نخست آن در این محدوده خواهد بود

وی در ادامه با اشاره به بهبود وضعیت خدمات شهری در منطقه ۱۸ گفت: طی امار و رتبه بندی در بهمن ماه سال ۹۲ منطقه ۱۸ رتبه ۱۹ را دارا بود. این در حالیست که اکنون رتبه ۵ خدمات شهری را دارا هستیم. در عین حال که وضعیت سرانه فضای سبز نیز ارتقا یافته است.

نوروزی به احداثپروژه ۷۶ متری شهید بروجردی اشاره وتصریح کرد: ۸۰ درصد تملک اراضی این بزرگراه به اتمام رسیده و طی مدت باقی مانده از مرداد ماه مابقی این تملک ها به اتمام خواهد رسید. با توجه به وعده سازمان مهندسی عمران یکسال پس از تملک اراضی در مرداد ماه سال ۹۴ این پروژ تحویل خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به بازارآهن شهرتهران نیزگفت: اکنون احداثاین بازار در ردیف بررسی کیمسیون ماده ۵ است که با تصویب ان طرح احداثمی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز