خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

مطالعه شهرداری تهران درباره گرایش زنان بالای شهر به سیگار

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۴۱۶

«تهیه نقشه سلامت شهر تهران تحت عنوان طرح سنجش عدالت در سلامت به تفکیک محلات / در این طرح پراکندگی وضعیت دیابت، مصرف سیگار و دخانیات و چاقی به تفکیک محلات مشخص شده است.»

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در مناطق شمالی تهران درصد گرایش خانمها به سیگار چند برابر مناطق پایین شهر است که این یک تهدید در مناطق شمالی و برخوردار محسوب می شود.

محمد مهدی گلمکانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از تهیه نقشه سلامت شهر تهران تحت عنوان طرح سنجش عدالت در سلامت به تفکیک محلات خبر داد و گفت: در این طرح پراکندگی وضعیت دیابت، مصرف سیگار و دخانیات و چاقی به تفکیک محلات مشخص شده است و این نتایج را در قالب کتابچه هایی به اطلاع مدیران همان محلات رسانده ایم و برای هر یک از موضوعات نیز کارگروه‌های محلی با مشارکت مردم ایجاد شده است.

گلمکانی به برخی مطالعات صورت گرفته از سوی شهرداری در محلات اشاره کرد و افزود: نسبت سالمندان در مناطق ۳ و ۶ چند برابر مناطق جنوبی است که باید در فعالیتهای مربوط به سلامت سالمندان این اولویت مناطق در نظر گرفته شود.

رئیس ادراه کل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: حضور مردم در این کارگاهها باعثتوانمند سازی آنها می شود تا در این موضوعات مداخله کرده و راهکار ارائه بدهند تا انشااله نهضت مداخلات مردمی در مسائل و مشکلات مربوط به سلامت را ایجاد کنیم.
گلمکانی با اشاره به اینکه در این زمینه در آغاز راه هستیم افزود: فعلا در هر محله یک اولویت را انتخاب کرده ایم و مداخلات نیز صورت گرفته است و این مداخلات را برای ما ارسال کرده اند و در حال بررسی آنها توسط گروهی از اساتید هستیم.
وی افزود: طرح سنجش دو بخش دارد که یکی جمع آوری اطلاعات و دیگری پاسخ‌دهی به آن اطلاعات است که این اطلاعات را در اختیارات مدیران مربوطه قرار می دهیم و هم در سطح مردمی جامعه را تشویق می کنیم که از این اطلاعات استفاده کنند تا بتوانند مداخلات لازم را طراحی کنند و به این ترتیب شاهد رفع چالشها در محلات باشیم.
رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه نقشه سلامت محله در همه خانه های سلامت ما موجود است افزود: محققین می توانند با مراجعه به خانه های سلامت محلات این اطلاعات را دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز