خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نابسامانی مدیریت شهری مانع مناسب‌سازی شهر برای معلولان

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۷۳۶

قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران درباره معلولان مغفول مانده است / در سال ۹۰ هتل پنچ ستاره‌ای در شهر تهران ساخته می‌شود اما یک معلول نمی‌تواند در آن به راحتی رفت و آمد کند.

ایلنا: ‌ رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: ‌ قوانین ما به دلیل نابسامانی در مدیریت شهری به خوبی اجرایی نمی‌ِشود البته در این میان لازم است شورای شهر تهران نیز نظارت خود را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، " رحمت اله حافظی " با حضور در جشن عید دیدنی معلولان که به همت انجمن دفاع از حقوق معلولان در پارک بعثت برگزار شد، با بیان اینکه برپایی این مراسم در روحیه معلولان بسیار تاثیرگذار است و باید به بهانه‌های مختلف برگزار شود، اظهار کرد: ‌بیش از ۲۰ سال است با جامعه معلولان به دلیل تخصص ام در ارتباطم و از نزدیک با مشکلات این افراد آشنا هستم.

وی با اشاره به اینکه دو تن از اعضای شورای شهر تهران از جامعه معلولان و جانبازان هستند و این ظرفیت در دور چهارم شورای شهر برای حمایت از افراد معلول وجود دارد تا مناسب‌سازی معابر شهری به خوبی انجام شود، گفت: در زمینه معلولان قوانین به قدر کفایت وجود دارد و ضعفی در این زمینه وجود ندارد برای نمونه مصوباتی در این زمینه از ۱۰ سال گذشته در شورا به تصویب رسیده است اما نکته مهم عدم رعایت این قوانین از سوی دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری تهران است.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه در سال ۹۰ هتل پنچ ستاره‌ای در شهر تهران ساخته می‌شود اما یک معلول نمی‌تواند در آن به راحتی رفت و آمد کند، اعلام کرد: نظارت‌ کافی نسبت به ساخت و سازها از سوی شهرداری تهران و سایر متولیان وجود ندارد.

حافظی با اشاره به اینکه قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران درباره معلولان مغفول مانده است، تاکید کرد: قوانین ما به دلیل نابسامانی در مدیریت شهری به خوبی اجرایی نمی‌ِشود البته در این میان لازم است شورای شهر تهران نیز نظارت خود را افزایش دهد.

وی صراحتا اعلام کرد زمانی می‌توان به مدیریت شهری آفرین گفت که یک معلول به ویژه معلول ویلچرنشین بدون کمک فرد دیگری بتواند در شهر تردد کند و به کارهای خود رسیدگی کند این در حالیست که هم‌اکنون معابر شهری شهر تهران از حداقل‌های مناسب‌سازی برخوردار نیستند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین به قوانین موجود برای جامعه معلولان اشاره کرد و گفت: ‌ یکی از این قوانین قانون جامع حقوق معلولان است بر اساس این قانون دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف هستند فرصت‌های شغلی و استخدام را برای این افراد مهیا کنند همچنین شورای شهر تهران نیز در سال ۸۳ مصوبه‌ای با عنوان مناسب سازی شهر برای جانبازان و معلولان را به تصویب رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز