خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با برگزاری «سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ترافیک» در تهران انجام شد:

عضویت تهران در منشور بین‌المللی پیاده‌روی

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۵۸

از جمله نتایج افزایش سهم پیاده‌روی در جابه‌جایی‌های شهری، ‌کاهش تراکم ترافیک و آلودگی هوا و بهبود سطح سرویس معابر شهری است.

ایلنا: هم‌زمان با برگزاری «سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» در تهران، پایتخت کشورمان به عضویت منشور بین‌المللی پیاده‌روی در آمد.

به گزارش ایلنا، منشور مربوط به عضویت تهران در پیمان بین‌المللی پیاده‌روی از سوی جیم واکر(Jim Walker) رییس انجمن بین‌المللی پیاده‌روی به شهردار تهران تقدیم و از سوی دکتر محمد باقر قالیباف امضاء شد.

امروز شهرهای آرام مدینه فاضله‌اند نه شهرهای شلوغ

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این ارتباط از پیاده‌روی به عنوان یکی از شیوه‌های جابه‌جایی‌های شهری نام برد که می‌تواند تمام طول سفر در مسیرهای کوتاه یا بخشی از طول سفر در مسیرهای طولانی را شامل ‌شود و گفت: تا نیم ‌قرن پیش جابه‌جایی‌های شهری بر پیاده‌روی متمرکز بوده است.

تشکری هاشمی افزایش فزاینده سرانه وسیله نقلیه شخصی را دلیل کاهش تدریجی انجام سفر‌ها از طریق پیاده‌روی در دهه‌های اخیر در تهران دانست و افزود: بحران‌های شهری ناشی از استفاده گسترده از وسایل نقلیه موتوری جوامع را به تفکر و چاره‌جویی سوق داده تا جایی که در تفکرات حاکم بر شهر و شهرسازی، دیگر شهرهای شلوغ مملو از هیاهوی اتومبیل، سر و صدا و آلودگی هوا، مدینه فاضله به شمار نمی‌آیند.

وی با اعلام اینکه امروزه شهرهای آرام و منطبق با ویژگی‌های روانی و جسمانی انسان‌ها به جای شهرهای پر هیاهو و منطبق بر خودرو مورد توجه قرار گرفته‌اند، ‌تاکید کرد: اصولاً پرداختن به پیاده‌روی در حمل و نقل شهری، جزیی از یک تفکر کلی است که هدف آن انطباق شهر با معیارهای انسانی فراموش شده است تا انسان‌ها را از التهاب و اضطراب ناشی از توسعه شهر‌ها برهاند.

انجام مطالعات مدل‌سازی و شبیه‌سازی تردد عابران پیاده در تهران

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه دلایل زیادی برای انجام سفرهای درون شهری از طریق پیاده‌روی وجود دارد، اظهار کرد: از جمله این دلایل می‌توان به کم هزینه بودن و لذت بخش بودن این سفر‌ها و ارتقای سطح سلامت عمومی را نام برد که به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، می‌تواند سهم به سزایی در انتقال سفر‌ها به عنوان یکی از سیستم‌های جابه‌جایی مسافر داشه باشد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه از جمله نتایج افزایش سهم پیاده‌روی در جابه‌جایی‌های شهری، ‌کاهش تراکم ترافیک و آلودگی هوا و بهبود سطح سرویس معابر شهری است، تصریح کرد: البته افزایش سهم پیاده‌روی نیازمند شناخت صحیح از انسان و برآورده کردن نیاز‌ها جهت نیل به ازدیاد سهم این سفرهاست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه پیاده مدار کردن یک شهر نیازمند طراحی و اجرای امکانات و تسهیلات مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: با توجه به گرایش روزافزون به مبحثحمل و نقل پایدار که پیاده‌روی یکی از ارکان اساسی آن است، انجام پروژه‌های مطالعاتی در خصوص «مدل‌سازی و شبیه‌سازی تردد عابران پیاده در شهر تهران» را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده‌ایم و نتایج آن اخیراً منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز