خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

درخواست مشارکت از همگان برای حل معضلات اجتماعی

کد خبر : ۱۳۷۴۳۷

البته ورود به مسائل اجتماعی به تنهایی امکان پذیر نیست و ما از همین جا درخواست مشارکت از مردم، نهادهای علمی و جوانان برای حل معضلات اجتماعی را داریم.

ایلنا: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما به دنبال افزایش ظرفیت‌های اجتماعی در حوزه‌های مرتبط با آن با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش ایلنا، " حسین زارع‌صفت " با بیان این مطلب در جلسه تجلیل از فعالان پایگاه خدمات اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه روند مشکلات و معضلات اجتماعی رو به افزایش است و البته به میزان این مشکلات، ظرفیت اجتماعی تعریف شده، تخصصی و سازمان یافته برای کمک و همیاری وجود ندارد.

وی اضافه کرد: البته بخشی از این عدم همکاری نشأت گرفته از این موضوع است که مردم و شهروندان در قالب بخش خصوصی ورود کمتری به مسائل اجتماعی دارند که باید این مهم بیش از پیش تقویت شود.

زارع‌صفت همچنین با بیان اینکه امروزه ۷۰درصد جمعیت کشور را، جمعیت شهروندی تشکیل می‌دهد، افزود: به طور حتم ضرورت اجتناب ناپذیر توسعه شهری بویژه در کلانشهر‌ها سبب شده که شهرداری‌ها تنها در قالب نهاد‌های خدماتی، عمل نکنند و مسائل اجتماعی را نیز مد نظر قرار دهند.

مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدت‌هاست مدیریت شهری پایتخت هم به دنبال تغییر از نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی است یادآور شد: البته ورود به مسائل اجتماعی به تنهایی امکان پذیر نیست و ما از همین جا درخواست مشارکت از مردم، نهادهای علمی و جوانان برای حل معضلات اجتماعی را داریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های یکسال‌ونیم گذشته پایگاه‌های خدمات‌اجتماعی هم تصریح‌ کرد: خوشبختانه ظرفیت ایجاد شده در این پایگاه‌ها سبب شد تا تجربه تازه دیگری برای مدیریت شهری و در حوزه مسائل اجتماعی رقم بخورد.

زارع صفت با اشاره به این تجربه جدید و خطاب به فعالان این پایگاه‌ها هم تصریح کرد: به طور حتم با کمک هم می‌توانیم این مهم را بیش از گذشته بارور کنیم و توسعه ببخشیم. پایگاه‌های اجتماعی خوشبختانه الگوی مناسبی برای سایر شهرداری‌ها و سازمان‌های درگیر مسایل اجتماعی همچون بهزیستی هم می‌تواند باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه راه برون رفت از مسائل اجتماعی، ورود حوزه علوم انسانی است بااشاره به همکاری تازه با جهاد دانشگاهیی بیان کرد: ورود نهادهای علوم انسانی که به صورت علمی و اجرایی برای رفع معضلات اجتماعی با روحیه جهادی خدمت می‌کنند به طور حتم در رفع آسیب‌ها و پیشگری از افزایش آن موثر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز