خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

انتقال میدان میوه و تره‌بار فرمانیه / نارضایتی مردم ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۵۴

خیابان وطن‌پور باریک است و قطعا کشش آن را ندارد که مکانی برای پارکینگ خودرو‌ها شود. ساکنان این محدوده به ویژه پلاک‌های اطراف این زمین مورد نظر بسیار از این اقدام گله‌مند هستند و بار‌ها اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

ایلنا: ‌ شهرداری تهران زمین میدان میوه و تره بار فرمانیه را واگذار و فروشگاه شهروند را جمع آوری کرد تنها غرفه‌هایی از میدان میوه و تره‌بار باقی مانده بود که آن نیز به زودی جمع آوری می‌شود. البته قرار است به مکانی در خیابان وطن‌پور انتقال یابد، این اقدام به دلیل شرایط موجود نارضایتی شهروندان منطقه را فراهم ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اواسط مردادماه امسال زمین ۲۰ هزار متر مربعی میدان میوه و تره‌بار شهید لواسانی(فرماینه) بدون مصوبه شورای شهر تهران به شخص یا اشخاصی که مشخص نیست فروخته شد و این مساله موجب نگرانی ساکنان شد چراکه آرامش منطقه با این واگذاری به خطر افتاده بود.

پس از گذشت چندماه از فروش این زمین در مکان قبلی میدان میوه و تره‌بار فرمانیه تنها چند غرفه باقی مانده است که به صورت محدود فعالیت می‌کند، دیگر از فروشگاه شهروند خبری نیست و آن میدان بزرگ نیز در چند غرفه خلاصه شده است. این موضوع نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

شهرداری تهران در راستای ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان در خیابان وطن‌پور کمی بالا‌تر از میدان میوه و تره بار قبلی زمین ۳ هزار متری را تملک کرده است و می‌خواهند غرفه‌هایی را در آن ایجاد کند تا حداقل خدمات ارائه شود اما هنوز کاری جدی برای این منظور رخ نداده است.

این خیابان باریک است و قطعا کشش آن را ندارد که مکانی برای پارکینگ خودرو‌ها شود. ساکنان این محدوده به ویژه پلاک‌های اطراف این زمین مورد نظر بسیار از این اقدام گله‌مند هستند و بار‌ها اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

با گذشت چندین ماه از این اتفاق هنوز سرنوشت این میدان میوه و تره بار به خوبی روشن نشده است. اما معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره به خبرنگار ایلنا با رد این مساله می‌گوید: ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع از این زمین متعلق به شهرداری تهران است و بزودی ساخت مجتمعی بزرگ در این زمین ساخته می‌شود که در آن یک طبقه میوه و تره بار، یک طبقه فروشگاه شهروند و یک طبقه تالاری برای پرسنل شهرداری جانمایی شده البته ۴ یا ۵ طبقه پارکینگ در این مجتمع جانمایی شده است.

وی می‌افزاید: ‌ برای دوره یکساله در زمینی واقع در خیابان وطن‌پور به مساحت ۳ هزار متر مربع به منظور ارائه خدمات میوه و تره بار دایر خواهیم کرد طراحی به صورتی است که هیچ اتفاقی در کاربری زمین نمی‌افتد و همه شرایط کنونی آن حفظ می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه از نارضایتی مردم این محدوده کاملا اطلاع دارم، می‌گوید: ‌ می‌دانم چند پلاک در خیایان وطن‌پور ناراضی‌اند، اما به جهت اینکه به سایر مردم خدمات بدهیم و امکانات فراهم کنیم تنها فضایی موجود که تا حدودی قابلیت لازم را دارد، همین زمین است. البته معمولا مردم از اینکه مسجد، مدرسه، سطل زباله در مجاورت خانه‌یشان باشد ناراضی هستند.

به گفته معاون شهردار تهران ایجاد میدان میوه و تره باز در خیایان وطن‌پور موقت است و در کمتر از یکسال مجتمع مورد نیاز منطقه ساخته و تحویل داده می‌شود. از تمامی مسایل خبر دارم، بیش از ۱۰ بار از نزدیک بازدید میدانی داشتم اطمینان داریم خدماتی که ارائه می‌شود به درد مردم می‌خورد تنها باید ساکنان محدوده تحمل داشته باشند تا مکان قدیمی به صورت مدرن ساخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز