خبرگزاری کار ایران

مناطق ۲۲گانه تهران گواهینامه HSE گرفتند

کد خبر : ۱۱۶۸۲۷

سیستم HSE مشخص می‌کند که چگونه با کمترین هزینه و آسیب، بیشترین نتیجه را داشته باشیم و این طرح که از سال ۱۳۸۸ و طبق احکام بالادستی آغاز شد، خطرات و ریسک‌ها در مناطق ۲۲گانه را در تهران شناسایی کرده و تا مرحله ممیزی پیش رفته است.

ایلنا: مناطق ۲۲گانه و سازمان‌های شهرداری تهران، گواهینامه استقرار سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست(HSE MS) دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، " حسنعلی غفاری "، دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست شهرداری تهران، صبح امروز در مراسم اعطای گواهینامه استقرار HSE که با حضور مهندس امانی قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران دکتر آباد، دکتر حافظی و مهندس حقانی سه عضو شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری برگزار شد، گفت: اساساً سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست، نحوه مدیریت و رویکرد زندگی و کار را به شهروندان آموزش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اعطای گواهینامه استقرار HSE به معنای رتبه بندی و امتیاز دهی به شهرداری مناطق است که به صورت رتبه بندی پنج ستاره‌ای صورت می‌گیرد و بر اساس امتیازات دریافت شده در هر منطقه ستاره طلایی، نقره‌ای و یا برنزی با درجه کیفی مشخصی به مناطق داده می‌شود.

وی افزود: این سیستم مشخص می‌کند که چگونه با کمترین هزینه و آسیب، بیشترین نتیجه را داشته باشیم و این طرح که از سال ۱۳۸۸ و طبق احکام بالادستی آغاز شد، خطرات و ریسک‌ها در مناطق ۲۲گانه را در تهران شناسایی کرده و تا مرحله ممیزی پیش رفته است.

غفاری با بیان اینکه خطرات محیط شهری دائماً در حال تغییر هستند، افزود: باید نگاه مدیرانمان آنقدر تیزبینانه باشد که خود، این تغییرات را تشخیص دهند.

دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست شهرداری تهران تاکید کرد: کارهای مربوط به شهرداری را آغاز کردیم و امیدواریم در آینده و با توجه به چشم‌اندازی که داریم، برای همه مردم کلانشهر تهران این سیستم مدیریت را ایجاد کنیم. همچنین ساختار‌ها تنظیم شده است و دستوراتی هم شورای شهر تهران در این زمینه داده و مکلف کرده است که این موضوع هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی ابراز امیدواری کرد که امروز شروع خوبی باشد برای فراگیر شدن این سیستم مدیریتی در سطح کلانشهر تهران.

دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط‌ زیست شهرداری تهران همچنین در خصوص مراحل انجام شده در اجرای این طرح در میان سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران، گفت: حدود ۱۱ منطقه در سال ۹۱ و ۱۱ منطقه دیگر در سال ۹۲ در این طرح آغاز به کار کرده‌اند و در حال حاضر در مرحله ممیزی هستند که امروز گواهینامه دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم ادامه داد: در پایان هر مرحله از نحوه انجام طرح و بر اساس ریسک‌هایی که شناسایی کرده‌ایم‌ و تذکراتی که در مورد این ریسک‌ها داده شده ارزیابی صورت می‌گیرد که چقدر از مشکلات مرتفع شده است.

وی تاکید کرد: واحدهای HSE در مناطق ۲۲ گانه زیر نظر شهرداران مناطق راه‌اندازی شده‌اند. باید متوجه باشیم که در اطراف شهروندان از ساخت یک پل، ریسک‌های متفاوتی از جمله خطر ریزش و سقوط یک کارگر وجود دارد تا یک کار ساده رفتگری که از ماسک استفاده نمی‌کند. وجود موش‌ها و سگ‌ها در شهر یک ریسک محسوب می‌شود. در این طرح این خطرات و ریسک‌ها شناسایی می‌شوند.

غفاری تصریح کرد: این کار یک فعالیت نو و جدید است و ایجاد کار نو و ابتکار واقعاً سخت است که امیدواریم بتوانیم با کمک اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تهران، کارشناسانمان و مدیران مناطق و در رأس همه رهبری دکتر قالیباف، شهردار تهران این طرح را به سر منزل مقصود برسانیم.

در پایان این مراسم به شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت برج میلاد تهران، شرکت خدمات اداری شهر و شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه، با حضور مهندس امانی قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران دکتر حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، دکتر آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران، مهندس حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری دکتر غفاری دبیر شورای عالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست و مهندس رجبی مشاور سامانه HSH شهرداری تهران و مهندس کریمی نیک سرپرست واحد دبیرخانه HSE شهرداری تهران، گواهینامه و تندیس استقرار سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست اهدا شد.

بر این اساس در پانزدهم اسفند سال ۱۳۸۷ با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، صیانت از نیروی انسانی و حفاظت از محیط‌زیست و حفاظت از سرمایه‌ها و اعتبارات سازمان شهرداری تهران، خط مشی سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی و محیط‌زیست را شهردار تهران ابلاغ کرد و شرکت شهر سالم به عنوان متولی طراحی و استقرار این سیستم در شهرداری تهران معرفی شد.

همچنین از اهداف این سامانه می‌توان به تدوین و اجرای طرح جامع استقرار سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست در شهرداری تهران و یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و امکانات سازمانی HSE در راستای تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ و دستیابی به شهر پایدار، یکپارچه‌سازی و بهبود سیستم‌های موجود مرتبط با بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست، تعیین الزامات قانونی و استانداردهای سیستم مدیریت HSE، اولویت‌بخشی به مقوله‌های بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست در سطح شهر تهران و شناسایی قابلیت‌های شهرداری تهران جهت استقرار سیستم مدیریت HSE و دستیابی به شاخص‌های توسعه پایدار شهری اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز