خبرگزاری کار ایران

صبح پنج شنبه درحاشیه «جشنواره ترافیک و رسانه» برگزار می‌‏شود:

همایش پیاده‏روی خبرنگاران در باغ هنرمندان

کد خبر : ۱۱۵۰۲۳

این همایش رسانه‏ای ساعت ۸ صبح پنج‏شنبه دوم آبان در محل باغ هنرمندان با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌‏شود.

ایلنا: دبیرجشنواره ترافیک و رسانه از برگزاری همایش پیاده‏روی ویژه خبرنگاران در صبح پنج‏شنبه دوم آبان خبر داد و گفت: این حرکت ورزشی از جمله برنامه‏های جانبی است که در حاشیه «ششمین جشنواره ترافیک و رسانه» اجرا می‌‏شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، " سید غلامرضا‏ کاظمی‏دینان " افزود: شرکت در این همایش که در محل بوستان هنرمندان برگزار می‌‏شود، برای تمامی اصحاب رسانه، دست‏اندر‏کاران خبر و خبرنگاران آزاد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اصولا ترافیک پدیده‏ای اجتماعی و فرهنگی است، اظهار کرد: تبدیل کلان‏شهر آلوده تهران به شهری پاک مستلزم فاصله گرفتن از برنامه‏ریزی مبتنی بر خودرو است و این تغییر هنگامی عملی است که شهروندان را به جای ترغیب به استفاده از وسیله نقلیه شخصی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا پیاده‏روی و دوچرخه‏سواری، تشویق کنیم.

کاظمی‏دینان وجود هوای مسموم در تهران را حاکی از الگوی نادرست در حمل و نقل شهری دانست و تصریح کرد: با آگاهی از دلایل ساختاری آلودگی هوا، مدیران شهر و برنامه‏ریزان شهری با توسعه کیفی و کمی حمل و نقل عمومی می‌‏توانند مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی هدایت کرده و با مشارکت خود مردم در جهت کاهش آلودگی هوا گام بردارند.

وی با بیان این‏که برای رفع معضل ترافیک تهران و آلودگی هوای ناشی از آن، بیشتر از اجرای اصلاحات مهندسی به انجام اصلاحات فرهنگی نیاز داریم، اضافه کرد: در همایش پیاده‏روی اصحاب رسانه برآنیم تا با حضور خبرنگاران، در قالب حرکتی نمادین در مسیر ترویج فرهنگ پیاده‏روی که نمادی از شهر انسان ‏‏محور است، قدم بر‏داریم.

دبیر جشنواره ترافیک و رسانه در پایان خاطرنشان کرد: از خبرنگاران انتظار می‌‏رود فعالیت رسانه‏ای خود را در راستای حمل و نقل انسان محور و توسعه فرهنگ پیاده‏روی به عنوان یکی از مصادیق این نوع از حمل و نقل که می‌‏تواند روحیه شادابی و سرزندگی را در شهر زنده نگه دارد، افزایش داده و با بهره‏گیری از روند رو به گسترش این جریان در تهران، در این زمینه گام‏های موثری بردارند.

گفتنی است این همایش رسانه‏ای ساعت ۸ صبح پنج‏شنبه دوم آبان در محل باغ هنرمندان با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌‏شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز