خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

۹۴۰ دوربین ۱۰۰ درصد بزرگراه‌های شهر تهران را رصد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۲۱

در چند سال اخیر به طور میانگین سالانه ۲۰ درصد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات در تهران داشتیم / بر اساس آمار بیشترین تصادفات روز پنجشنبه است و همچنین شهر تهران در روزهای یکشنبه شلوغ ترین روز خود را دارد.

ایلنا: ‌ معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران، گفت: ۹۴۰ دوربین در شهر تهران وجود دارد که پوشش دهی ۱۰۰ درصد بزرگراه ها توسط این دوربین های برای کنترل سرعت را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید جعفر تشکری هاشمی با حضور در جلسه شورای شهر ضمن ارائه گزارش برنامه های این معاونت برای بازگشایی مدارس گفت: همزمان با آغاز مهرماه ۲۵ درصد به حجم سفرهای تهران افزوده می شود که روان سازی و ایمن سازی ترافیک عبوری و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی از مهمترین اهداف این معاونت در این زمان است.

وی با بیان این که کاهش سرفاصله قطارهای مترو و افزودن قطار به این ناوگان برای کمک به پیک مسافری از اولویت ها ی مورد توجه در خصوص مترو بوده است، افزود: با انجام تعمیرات بر روی قطارها این امر محقق خواهد شد و همچنین در روز اول مهر دانشجویان و دانش آموزان به طور رایگان از مترو استفاده خواهند.

تشکری هاشمی با بیان این که فقر جدی در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد اما با این وجود بازسازی و تعمیرات لازم بر روی ناوگان موجود انجام شده است تا خدمات مناسبی به شهروندان ارائه شود، اظهار کرد: ۲۹۸۰ اتوبوس مورد تعمیر قرار گرفت تا در مهرماه به خوبی به شهروندان ارائه دهد و ۳۴۸ دستگاه نیز برای سرویس مندارس پیش بینی شده است؛ همچنین ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی برای سال تحصیلی به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به بهره گیری مدارس از تاکسی های شهر تهران به عنوان سرویس که از ۴ سال پیش در تهران باب شد، گفت: امسال ۸هزار تاکسی به عنوان سرویس مدرسه خدمات رسانی می کنند که کمتر از ۵ سال عمر دارند و بیمه سرنشین دارند و معاینه فنی و صلاحیت های لازم در مورد انها بررسی شده و همچنین خودروهای ون و بزرگتر از آن نیز که به عنوان سرویس مدرسه بهره گیری می شوند یک نفر کمکی خواهند داشت.

تشکری افزود: در ایستگاه های مهم تاکسی شهر تهران تعدادی خودروی استند بای نیز در نظر گرفته شده که در صورت لزوم سرویس دهی کنند تا مشکلی در ارائه خدمات به شهروندان ایجاد نشود.

وی همچنین به نظارت ۹۴۰ دوربین شهر تهران و پوشش دهی ۱۰۰ درصد بزرگراه ها توسط این دوربین های برای کنترل سرعت اشاره کرد، گفت: از زمانی که تاکسی های شهرداری تهران مسئولیت سرویس مدارس شهر تهران را بر عهده گرفتند خوشبختانه تصادفات منجر به جرح و فوت رخ نداده است و طبق پیش بینی های انجام شده زمانی که دانش آموز مدرسه را ترک کرده و زمان رسیدن سرویس از طرق پیامک به اطلاع اولیا خواهد رسید.

معاون شهردار تهران در ادامه خاطر نشان کرد: هفته اول شروع سال تحصیلی نسبت به هفته قبل آن افزایش سهم جابه جایی ها ۲۴ درصد خواهد بود و همچنین بر اساس آمار بیشترین تصادفات روز پنجشنبه است و همچنین شهر تهران در روزهای یکشنبه شلوغ ترین روز خود را دارد؛ ساعت ۱۵ تا ۱۷ روزهای هفته نیز آمار تصادفات افزایش یافته و ساعت ۱۷ تا ۱۸ نیز با تراکم سنگین خودروها در معابر تهران مواجه هستیم.

وی با بیان این که درسال ۹۱ درنوبت صبح شاهد ترافیک بهتر و شامگاه شاهد ترافیک بیشتری در تهران بودیم که این مساله به دلیل ساعت کاری ادارات، مدارس و بازار بود به مهم ترین دلایل بروز انسداد ترافیکی بهه پایتخت اشاره کرد و گفت: نقص فنی خودروهای شخصی، تصادف خسارتی و عملیات عمران یو نظافتی به ترتیب بیشترین دلایل انسدادهای ترافیکی است که مواردی از آن قابل برنامه ریزی است و لازم است برنامه ریزی لازم در این خصوص برای کاهش انسداد ترافیک تهران انجام شود.

تشکری هاشمی به تهیه نقشه جی آی اس شهر تهران اشاره کرد و گفت: مورادی مانند آب گرفتگی، نقاط حادثه خیز و.. شهر تهران شناسایی شده و به دستگاه های مربوطه اعلام شده تا این موارد برطرف شود تا ترافیک روانی در تهران در مهر ماه داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر به طور میانگین سالانه ۲۰ درصد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات در تهران داشتیم که ان مساله به دلیل همکاری بین شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز